خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تهران به ایلنا خبر داد:

تحقیق و تفحص از شهرداری تهران آبان ماه رسمیت می‌یابد

نماینده مردم تهران اعلام کرد که موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران از اوایل یا اواسط آبان ماه در مجلس رسمیت می‌یابد.

علیرضا رحیمی (نماینده مردم تهران در مجلس دهم شواری اسلامی) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر فاز مقدمانی تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران آغاز شده است، اظهار داشت: در حال حاضر طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به کمیسیون عمران واگذار شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کمیسیون باید اطلاعات لازم درباره تحقیق و تفحص را از دستگاه‌های ذی‌ربط بگیرد و به متقاضیان تحقیق و تفحص ارائه دهد که هم اکنون کمیسیون عمران این اطلاعات را گرفته و قرار است؛ در اختیار متقاضیان قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در اوایل یا اواسط آبان ماه، رسمیت می‌یابد، گفت: تکلیف کمیسیون این است که از بالا‌ترین مقام دستگاه (شهردار تهران) دعوت کند تا جلسه استماع برگزار شود.

رحیمی بررسی عملکرد مالی شهرداری، تراکم، تغییر کاربری را سه محور اصلی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران اعلام کرد و افزود: آیین‌نامه داخلی مجلس، یک زمان ۶ ماهه را برای پروسه تحقیق و تفحص و نتیجه‌گیری در نظر گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر در خصوص موضوع واگذاری املاک شهرداری؛ سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه ورود کرده‌اند و در مجلس به صورت مستقل بررسی نمی‌شود، تصریح کرد: اما این مساله به عنوان مصادیقی ذیل موضوع عملکرد مالی شهرداری تهران به عنوان اطلاعات به هیات تحقیق و تفحص اعلام می‌شود تا اگر لازم باشد؛ هیات این موضوع را نیز مورد بررسی قرار دهد.

کد خبر : ۴۱۶۹۱۸