خبرگزاری کار ایران

مولاوردی خبرداد:

فردا درباره انتخابات شورای اجتماعی- فرهنگی زنان تصمیم‌گیری می‌شود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از تصمیم‌ گیری درباره ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان در جلسه فردای شواری‌عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت گفت: نمایشگاه هنر تدبیر که به مناسبت هفته دولت قرار بود، برگزار شود، اکنون برگزار شد و خیلی گذرا توانسته درکی را از آنچه دولت از ابتدا تحویل گرفته، آنچه بر دولت در این مدت گذشته، وضعیت موجود و دستاوردها را در زمانی کوتاه به مخاطب نشان دهد .

وی در پاسخ به اینکه جای خالی دستاورد دولت در حوزه زنان در این نمایشگاه خالی است، اظهار کرد: این مساله را باید برگزار کنندگان جواب دهند. ما هم مانند دیگر دستگاه‌ها فیلم‌ها و عکس‌ها را ارائه  کرده بودیم که تنها یک عکس از ما  کار شده که مربوط به تفاهم‌نامه با رئیس صندوق جمعیت ملل متحد بود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: ما متناسب با وضعیتی که  این معاونت را تحویل گرفته بودیم برای ارتقای سرمایه اجتماعی زنان و خانواده تلاش کردیم و سعی کردیم در ایجاد حساسیت و جلب توجه نسبت به وضعیت، مسائل و آسیب‌های این حوزه موثر باشیم و تا حدود زیادی هم موفق بودیم.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی در کشور متولی‌های مختلفی دارد و 17 الی 18 دستگاه در این زمینه مسئول هستند، معاونت زنان و خانواده وظیفه پیگیری وظایف دیگر دستگاه‌ها در این حوزه  و هماهنگی و هم‌افزایی را دارد. ما زمینه با محور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چه در قالب تفاهم‌نامه‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی، با حمایت از طرح‌های ارائه شده توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و هم با حمایت از طرح‌ها همایش نشست مراکز علمی و دانشگاهی توانستیم به سهم خودمان در این راستا قدم برداریم .

مولاوردی درباره بخشی از بودجه معاونت امور زنان که به بهزیستی داده شده، توضیح داد: ما از آنجا که تفاهم‌نامه با وزارت‌کار داریم، امروز با بهزیستی مکاتبه کردیم که این بودجه در زمینه توسعه مراکز توانمندسازی زنان بهبود یافته که به آن مراکز بین‌راهی می‌گویند، صرف شود و گزارش آن به معاونت داده شود که ریاست بهزیستی نیز پذیرفتند این 3 میلیارد در این زمینه هزینه شود.

وی در ارتباط با انتخابات ریاست شورای اجتماعی فرهنگی زنان و حواشی‌های پیرامون آن توضیح داد: تصمیم‌گیر نهایی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است و  فردا این مساله در دستور شورا است. اعضای جدید که  غایب بودند و یا دعوت نشده بودند به نتایج معترض هستند زیرا رئیس جدید باید با اعضای جدید کار کند. باید ببینیم شورای عالی چه تصمیمی می‌گیرد.

کد خبر : ۴۱۶۴۰۱