خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها:

حمل‌ونقل دانش‌آموزان فقط با شرکت‌های دارای مجوز انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۰۲۳

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: براساس تفاهمنامه بین این سازمان و پلیس راهور، شرکت هایی به فعالیت حمل و نقل دانش آموزان مجازند که مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند.

به گزارش ایلنا از سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ،علی نوذر پور افزود: به موجب این تفاهمنامه ، این شرکت ها باید وفق ماده 2 آئین نامه حمل و نقل دانش آموزان، مجوز تاسیس را از مراجع ذی ربط و یا مجوز فعالیت رانندگان و خودروهای حمل و نقل دانش آموزان را از شهرداری ها و بخشداری های محل اخذ کنند.

وی گفت: امضای تفاهمنامه همکاری این سازمان و پلیس راهور ناجا در خصوص اجرای آئین نامه حمل و نقل دانش آموزان، مصوب سال 1387 وزیران عضو کمیسیون امور زیربنائی، صنعت و محیط زیست است.

معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اضافه کرد: شهرداری ها باید مکاتبات لازم را با اداره کل آموزش و پرورش و مقامات مرتبط استان و فرمانداران انجام دهند و درخواست اخذ قرارداد ها از مدارس هم انجام شود؛ ضمن اینکه فهرست شرکت های طرف قرارداد- خودروها - و راننده های طرف قرارداد نیز اخذ شود.

نوذرپور اظهار کرد: شهرداری ها به موجب این تفاهمنامه در سال تحصیلی (96-95)، مجاز خواهند بود به میزان 50 درصد نیاز آموزش و پرورش در موضوع سرویس مدارس را از ناوگان تاکسیرانی، تامین و مدیران شرکت های حمل و نقل دانش آموزی نیز مکلفند تعداد باقیمانده تقاضا را با شناسایی رانندگان و خودروهای شخصی غیر فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی، مطابق ضوابط مندرج در آئین نامه حمل و نقل دانش آموزان تامین کنند.

نوذرپور خاطرنشان کرد: تعهد شهرداری ها و سازمان های ناظر بر امور تاکسیرانی سراسر کشور برای سال تحصیلی 96-97،حداکثر تامین 30 درصد خودروهای فعال در حمل و نقل دانش آموزان از ناوگان تاکسیرانی و تعهد مدیران شرکت های مجاز به فعالیت در این امر تامین حداقل 70 درصد رانندگان و خودروهای موضوع حمل و نقل دانش آموزان خواهد بود.

وی اضافه کرد: از شروع سال تحصیلی 98-97 و بعد از آن، باید تمام فعالیت های حمل و نقل دانش آموزان صرفا از طریق شرکت های مجاز این امر صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: مطابق بند 3 ماده 5 این تفاهمنامه ضروری است شرایط لازم برای صدور مجوز فعالیت حرفه ای برای ناوگان اختصاصی حمل و نقل دانش آموزی با در نظر داشتن استانداردها و مشخصات فنی ویژه این خودروها و رانندگان ذیصلاح حرفه ای برای انجام این فعالیت خطیر و شرکت های ذیصلاح که مسئولیت کامل حمل و نقل دانش آموزان را بر عهده گیرند با همکاری اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور شکل گیرد؛ ضمن اینکه ضوابط آئین نامه های اجرایی برای تصویب در مراجع ذیصلاح آماده شود.

وی افزود: همچنین براساس تبصره ذیل ماده5، پیش بینی تجهیزات تشخیصی سرویس مدارس شامل استفاده از چراغ زرد گردان و برچسب سرویس مدارس و نام شرکت مجاز حمل و نقل و نیز استفاده از فرد مراقب دانش آموزان در خودروهای جمعی چه برای تاکسی ها در ساعاتی که با کاربری سرویس مدرسه در حال فعالیتند و چه برای سایر خودرو های تحت پوشش برچسب سرویس، لازم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز