خبرگزاری کار ایران

سردار مومنی:

پلیس باید برای ایجاد امنیت روانی هم تلاش کند

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۸۹۸

جانشین فرماندهی ناجا گفت:‌ در حالی که وظیفه نیروی انتظامی امنیت عینی است، اما باید در زمینه ایجاد امنیت روانی نیز تلاش کند که نوع رفتار و برخورد پلیس دراین زمینه تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مومنی در همایش سراسری کارآگاهان کشور که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: شاخص امنیت در همه حوزه‌ها در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ بهبود داشته است، در حالی که ما در منطقه‌ای در غرب آسیا زندگی می‌کنیم که ناامنی در آن و در کشورهای پیرامون ایران موج می‌زند و این مرهون فرماندهی کل قوا، دستگاه‌های مختلف و همکاران ناجا است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر انواع سرقت‌ها کاهش داشته است، گفت: البته در برخی انواع سرقت‌ها مانند سرقت اتومبیل که دو درصد افزایش داشته، شاهد روند دیگری بودیم.

سردار مومنی با اشاره به اینکه شش اولویت در سال جاری در دستور کار نیروی انتظامی است، گفت: مبارزه با قاچاق کالا، سرقت، ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی، مواد مخدر، کاهش تصادفات و آموزش اولویت‌های نیروی انتظامی است که سه قرارگاه نیز برای آن ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در نیروی انتظامی گفت: یکی از دستاوردهای خوب ما افزایش ۳۴ درصدی کشفیات کالای قاچاق در شش ماهه نخست امسال است. براساس آمار مطرح شده حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور داریم که ضربه سختی به اشتغال، کار و تولید ملی می‌زند. بنابراین برخورد با قاچاقچیان عمده با تمرکز بر کار اطلاعاتی و سپس پیدا کردن خلاهای قانونی و رفع آن‌ها، مکانیزه کردن فرآیند ورود کالا باید در دستورکار باشد.

سردار مومنی گفت: برای نمونه هفته گذشته همکاران ما ۱۱ کانتینر کالای قاچاق شامل کریستال، ظروف سرامیکی و چینی کشف کردند که با عنوان درپوش و با جعل اسناد گمرکی وارد شده بود. اگر این فرآیند مکانیزه شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

جانشین فرماندهی ناجا افزود: در حوزه وقوع جرم مردم می‌پذیرند که متولی نهایی ما نیستیم، اما در حوزه کشف جرائم عمده نقش‌ها بر عهده نیروی انتظامی است. با توجه به توسعه شهرنشینی جرائم پیچیده شده و کشف جرم به صورت سنتی امکانپذیر نیست. بنابراین باید در جهت ارتقاء مهارت‌ها و کارآمدی تلاش کنیم. در حوزه کشف سرعت عمل بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت پرونده و صحنه نیز بسیار اهمیت دارد، گفت: قربانی و یا خانواده قربانی باید احساس امنیت کنند که این مسئله در کشف جرم نیز بسیار مهم است.

سردار مومنی در پایان با اشاره به این مسئله که امنیت عینی و ذهنی دو مقوله متفاوت است، گفت: در حالی که وظیفه نیروی انتظامی امنیت عینی است، اما باید در زمینه ایجاد امنیت روانی نیز تلاش کند که نوع رفتار و برخورد پلیس دراین زمینه تاثیرگذار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز