خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

واکنش وزیر آموزش و پرورش به دستگیری افرادی از صندوق ذخیره فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش درباره دستگیری ۴ نفر از هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: اگر تخلفی ثابت شود که هنوز ثابت نشده، قاطعانه با آن برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر فانی در حاشیه همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی که در محل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره دستگیری ۴ نفر از هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: اگر تخلفی ثابت شود که هنوز ثابت نشده، قاطعانه با آن برخورد خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که خط قرمز ما حفظ منافع فرهنگیان است، افزود: نهادهای نظارتی مانند وزارت اطلاعات و دادستانی به ما کمک کنند تا در ‌‌نهایت درخصوص عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان به جمع‌بندی برسیم.

فانی درباره تغییر اعضای هیات مدیره این صندوق، توضیح داد و گفت: اسفندماه سال گذشته جلسه‌ای برگزار شد که به موجب آن هیات امناء تصمیم گرفتند که فعالیت دو ساله هیات مدیره پیشین صندوق ذخیره فرهنگیان را منقضی و نسبت به تامین هیات مدیره جدید اقدام کنند.

وی همچنین درباره آموزش به دانش‌آموزان پیش دبستانی دو زبانه، گفت: فارسی‌نویسی مناطق دو زبانه، اصلاحاتی داشته و دستورالعمل آن برای تمامی گروه‌های تالیف ابلاغ شده است؛ آن‌ها تلاش می‌کنند آن را با این اصلاحات تطبیق دهند، البته این اقدام کار زمان‌بری است.

وزیر آموزش وپرورش درباره اجرای طرح آزمایشی آموزش زبان خارجی در مدارس، بیان کرد: کمیته‌ای به منظور برنامه‌ریزی در اینباره متشکل از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت متوسطه وزارت آموزش وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل شده که هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

کد خبر : ۴۱۵۵۲۸