خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست :

توان‌افزایی سمن‌ها برای رفع مشکلات محیط زیست ضروری است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توان‌افزایی و آموزش سمن‌ها مشکلات زیست محیطی سریع‌تر برطرف می‌شود که در این زمینه باید نگاه علمی و تخصصی نسبت به موضوعات را در آنها تقویت کرد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در پنجمین نشست فصلی سازمان‌های مردم‌نهاد منابع طبیعی و محیط زیست کشور که در مجتمع اردویی شهید رجایی نیشابور برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری به تداوم فعالیت سمن‌ها با توجه به انتخابات پیش رو اظهار کرد: با پشتیبانی جدی شخص رئیس جمهور به دنبال گسترش و توسعه فعالیت سمن‌ها با رویکرد جذب حداکثری اقشار مختلف جامعه در قالب برنامه‌های مدرن در حوزه محیط زیست هستیم.

وی با اشاره به مشارکت بیشتر مردم برای پیگیری مطالبات خود در قالب سمن‌ها افزود: خوشبختانه امروز شاهد رشد حداکثری جامعه مدنی در زمینه هایی همچون زنان، جوانان و بهداشت هستیم و امروز دیگر مردم برای حل مشکلات خود تنها به دولت وابسته نیستند و پا به میدان عمل گذاشته‌اند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مشکلات و معضلات جامعه مدنی تصریح کرد: از جمله مشکلات این حوزه می‌توان به توانایی محدود در حل اختلافات محلی اشاره کرد که برای رفع آن باید از درون خانواده و افراد شروع کرد.

وی با بیان اینکه باید از تفاوت دیدگاه‌ها در جهت پیشرفت و نقد مصلحانه استفاده کرد، گفت: در همین راستا برای برطرف کردن مسائل محلی در زمینه محیط زیست می‌توان از انسجام ملی برای استفاده از تجربیات موفق استفاده کنیم.

ابتکار عنوان کرد: همچنین می‌توان با توان‌افزایی و آموزش سمن‌ها مشکلات را سریع‌تر برطرف کرد که در این خصوص باید نگاه علمی و تخصصی نسبت به موضوعات را در آنها تقویت کرد.

وی اضافه کرد: در حاضر در تمامی دنیا تشکل‌های مردمی در حوزه‌های متنوع به صورت تخصصی شکل گرفته‌اند و روز به روز دقیق‌تر عمل می‌کنند و با تجربیات خود نقش شایانی در رفع مشکلات دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه جریانات حامی محیط زیست در دانشگاه‌ها به خوبی شکل گرفته است، ابراز کرد: این نشان‌دهنده حرکت رو به رشد جامعه ما به سوی مدنی‌تر شدن و پذیرش مشارکت در قالب سمن‌ها است.

وی با اشاره به سیاست‌های سازمان حفاظت  محیط زیست برای توجه ویژه به نقش کلیدی سمن‌ها در تصمیم‌سازی‌ها بیان کرد: در تمامی سفرهای استانی به‌دنبال چگونگی مشارکت سمن‌ها و عضویت نماینده شبکه سمن‌ها در کارگروه‌های تخصصی در ادارات کل هستیم.

کد خبر : ۴۱۵۲۲۵