خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

انتقال آب بین شهرها آخرین گزینه بعد از توسعه تصفیه فاضلاب است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتقال آب بین شهرها آخرین گزینه بعد از توسعه تصفیه فاضلاب است.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار امروز در مراسم پایانی پنجمین نشست فصلی سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی کشور در نیشابور افزود: در شروع کار دولت روحانی تعداد 412 سمن در ایران در حوزه محیط زیست فعالیت داشتند اما اکنون شمار آنها به 892 سازمان مردم نهاد زیست محیطی افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تصویب آئین‌نامه هیات وزیران در زمینه توسعه فعالیت سمن‌ها اقدام مهمی در راستای توسعه و تقویت فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در کشور است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد در ایران ایجاد شده و امروز در این مراسم اساسنامه شبکه‌های استانی سمن‌ها فعال می‌شوند.

وی در ادامه به بحران آب اشاره و بیان کرد: باید نسبت به تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب و نیز توجه به حفظ آب‌های زیرزمینی بیش از گذشته همت شود زیرا آب نیاز امروز و فردای بشر است. انتقال آب بین شهرها آخرین گزینه بعد از توسعه تصفیه فاضلاب است.

ابتکار بر ضرورت اخذ موافقت‌نامه و مجوزهای محیط زیست برای فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید و بیان کرد: براساس بخشی از ارزیابی‌های زیست‌محیطی آغاز کار برخی صنایع در دولت گذشته نمایشی بوده است.

وی افزود: امروز هم نمی‌توان نسبت به تعطیلی این واحدها اقدام کرد، از این رو تلاش بر آن است با وارد آوردن کمترین فشار بر مردم نسبت به حفظ محیط زیست اقدام شود.

 

کد خبر : ۴۱۵۱۸۸