خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد:

بازنگری تایید مدارک پزشکان ایرانی شاغل در روسیه و کشورهای اروپایی

وزیر بهداشت از بازنگری روند تایید مدارک پزشکان متخصص و فوق‌تخصص شاغل در مراکز معتبر بیمارستانی و درمانی روسیه و کشورهای اروپایی خبر داد.

به گزارش ایلنا، در نشست کاری سیدحسن هاشمی و شماری از پزشکان ایرانی شاغل مقیم روسیه که با حضور مهدی سنایی سفیر ایران و مقام‌های وزارت بهداشت عضو هیات در سفارت ایران برگزار شد، پزشکان متخصص و فوق‌تخصص دارای مجوز کار و شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی روسیه، خواستار تسهیل در اجرای روند تائید مدارک خود شدند.

همچنین پزشکان ایرانی برای سرمایه‌گذاری در ساخت بیمارستان و همکاری در انتقال فناوری ساخت تجهیزات پزشکی به ایران اعلام آمادگی کردند.

هاشمی در این نشست گفت: به گونه‌ای در روند اجرای کارها بازنگری خواهد شد که تا پایان کار دولت یازدهم مشکلات مربوط به تائید مدارک پزشکان شاغل در مراکز معتبر درمانی و بیمارستانی روسیه و برخی کشورهای اروپایی برطرف شود.

وی با اعلام استقبال دولت و وزارت‌بهداشت از سرمایه‌گذاری برای ساخت بیمارستان به ضرورت تامین این نیازها در شهرها و مناطق جمعیتی کم برخوردارتر تاکید کرد و گفت: این مراکز نباید در یک منطقه خاص تجمیع شود.

هاشمی همچنین محسن اسدی لاری قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل را به عنوان مسئول پیگیری مباحث درباره پیشنهاد مطرح شده برای سرمایه‌گذاری و ساخت بیمارستان معرفی کرد.

سفیر ایران در روسیه نیز در این نشست در باره برنامه تائید مدارک پزشکان ایرانی دانش‌آموخته در روسیه شاغل در مراکز درمانی این کشور گفت: گام‌هایی در این زمینه برداشته شده و با حمایت دولت ادامه خواهد یافت.

سنایی اظهار داشت: روابط ایران و روسیه در حوزه‌های مختلفی شتابان رو به گسترش است که با مذاکرات وزیر بهداشت و هیات همراه در مسکو عرصه سلامت نیز شاهد توسعه همکاری‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: انعقاد و اجرای قراردادها برای همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های پزشکی، دارویی و فناوری‌های نوین تجهیزات درمانی و تشخیصی، توسعه‌دهنده روابط در بخش‌های سلامت است.

کد خبر : ۴۱۵۱۶۸