خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد:

وضعیت نامساعد تاب‌آوری در ایران

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۹۳۱

رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام این که وضعیت تاب آوری در ایران در شرایط خوبی قرار ندارد، گفت: دفاتر نمایندگی های ولی فقیه به توسعه و ترویج تاب آوری (صبوری در مقابل مصائب و مشکلات) در جامع می توانند کمک زیادی کنند.

 به گزارش ایلنا از جمعیت هلال احمر، سید امیرمحسن ضیائی روز چهارشنبه در هشتمین گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان ها با اشاره به اینکه به دنبال تبدیل جمعیت به سازمانی دانش محور و یادگیرنده هستیم، گفت: باید حکمت مدار و حکمت محور باشیم؛ چرا که این مهم موجب تقویت مسائل فرهنگی و اجتماعی می شود و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در این زمینه بسیار کمک کننده خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه اتحاد فکری و عملیاتی موجب می شود تا هر چه بیشتر در تحقق اهداف اصلی خود موفق باشیم، عنوان کرد: به علاوه مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر در استان ها ظرفیت های بسیاری برای برقراری و افزایش ارتباط های بین بخشی دارند و این ارتباطات می تواند در سطح ملی و استانی به هلال احمر در پیشبرد اهداف و برنامه های خود کمک کند.

ضیائی همچنین به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی» اشاره و تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در این زمینه همه تلاش خود را به کار بسته است تا در بخش های مختلف با تکیه بر اقتصاد مقاومتی عمل کند و در این زمینه با صرفه جویی و برنامه ریزی اقتصادی امور مربوط به خود را پیش برده ایم.

وی همچنین به تدوین برنامه 10 ساله جمعیت هلال احمر اشاره و خاطرنشان کرد: هلال احمر، جمعیتی بسیار بزرگ با بیش از 10 هزار شعبه در سراسر کشور و 10 هزار پرسنل و چند صد هزار داوطلب و جوان همکار است که این نهاد را به سازمانی پویا و زنده تبدیل کرده است و چنین مجموعه بزرگی باید برنامه مهم و استراتژیکی برای خود داشته باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تدوین برنامه 10 ساله جمعیت هلال احمر با تکیه بر کارشناسان و متخصصان برنامه ریز درونی، عنوان کرد: بر این اساس با تکیه بر سند راهبردی جمعیت، مصوب شورای عالی، دو برنامه پنجساله برای اجرا استخراج شده است که نخستین برنامه پنجساله، همزمان و هماهنگ با ادبیات برنامه ششم، اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های سالانه جمعیت برشی از برنامه پنجساله این جمعیت خواهد بود، گفت: برای تدوین این برنامه ها آماده استفاده از نظرات مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر در استان ها هستیم تا با همفکری بیشتر در جهت تحقق اهداف متعالی جمعیت حرکت کنیم.

ضیائی با اذعان بر اینکه بر اساس سند راهبردی جمعیت، هدف 10 ساله هلال احمر افزایش تاب آوری و ایجاد جامعه ای مقاوم در برابر حوادث تعیین شده است، تصریح کرد: تحقق این هدف مهم نیازمند تغییر نگرش و نگاه آحاد مردمی است و در کوتاه مدت محقق نمی شود؛ ضمن اینکه مهمترین بخش تاب آوری، افزایش تاب آوری اجتماعی و فرهنگی است و در این زمینه باید برنامه های جامعی را اجرایی کرد.

به گفته وی متاسفانه ایران در میان 130 کشور رتبه 110 در تاب آوری دارد که این جایگاه چندان مناسب جامعه ما نیست، ضمن اینکه ما در کشور با حوادث مختلفی در جامعه روبه رو هستیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز