خبرگزاری کار ایران

مرادی خبر داد:

خدمات‌دهی به حدود سه هزار مددجوی کمیته‌امداد در جنوب‌غرب تهران/ویزیت رایگان سالمندان

خدمات بهداشتی و درمانی به حدود سه هزار مددجو مورد حمایت کمیته‌امداد جنوب‌غرب تهران در 6 ماهه نخست امسال ارائه شده است.

به گزارش ایلنا، جهانبخش مرادی مدیر کمیته‌امداد جنوب‌غرب شهر تهران با بیان اینکه فعالیت‌های کمیته‌امداد در سه بخش بهداشتی، بیمه درمان پایه و بیمه مکمل درمان ارائه می‌شود، افزود: با توجه به خصوصیت‌‌های جامعه هدف امداد که برخی از آنان افراد مسن و نیازمند هستند و نیازهای سلامت و بهداشتی آنها نیز تشدید می ‌شود در مجموعه امداد این نیازها اولویت ‌بندی شده است.

وی با اشاره سرفصل‌‌های فعالیت‌های بهداشتی کمیته‌امداد، اظهار کرد: این سرفصل‌ها شامل آموزش سلامت، اهدای اقلام بهداشتی، احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی، رفع سوء‌تغذیه کودکان کمتر از 6 سال، معاینات دوره‌ای از مجریان طرح‌‌های اشتغال، بهداشت‌دهان و دندان و ارزیابی سلامت زنان سرپرست خانوار مورد حمایت است.

مرادی با اشاره به اینکه خدمات بهداشتی براساس نیاز مددجویان اولویت ‌بندی می‌شود، افزود: رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال یکی از اقدامات در حوزه بهداشتی است که این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان و مجموعه امداد انجام می‌شود طوری‌که تاکنون 1450 نفر از کودکان دچار سوء‌تغذیه توسط شبکه بهداشت و درمان شناسایی و به امداد معرفی شدند که در صورت بهبود یافتن این کودکان از طرح خارج و افراد جدیدی وارد طرح می‌شوند.

مدیر کمیته امداد جنوب غرب شهر تهران با تاکید بر اینکه کمیته امداد در حوزه بیمه خدمات درمانی پایه اقدامات گسترده‌ای را انجام داده، گفت: بیمه تکمیلی مددجویان نیز شامل فرانشیز دارو، بستری، هزینه نگهداری سالمندان، آزمایشگاه می‌شود که طی سال به آنها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای حدود سه هزار مددجو  مورد حمایت بیش از 6 میلیارد و 200 میلیون  ریال در 6 ماهه نخست امسال خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده ، افزود: بیش از 5 میلیارد و 300 میلیون ریال از این مبلغ، حق بیمه برای بیش از یک‌هزار و 300 نفر زن سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال مورد حمایت کمیته امداد جنوب غرب شهر تهران به سازمان تامین اجتماعی واریز شده است.

مرادی با اشاره به  اینکه بیش از 3 هزار و 500 نفر سالمند تحت حمایت کمیته‌امداد جنوب غرب شهر تهران هستند، افزود: بیش از دو هزار و 700 نفر از این تعداد زن و مابقی مرد هستند. کمیته‌امداد جنوب غرب شهر تهران به مناسبت هفته سالمندان برنامه‌هایی را برای تکریم سالمندان تحت حمایت در دست اجرا دارد که از مهمترین این برنامه‌ها ویزیت رایگان سالمندان توسط یکی از پزشکان نیکوکار است. در این راستا 40 نفر از سالمندان تحت حمایت به صورت رایگان ویزیت شدند.

وی یادآور شد: کمیته‌امداد علاوه بر حمایت‌های معمول و پرداخت کمک معیشت به افراد تحت حمایت، یک میلیون ریال نیز به صورت ماهانه تحت عنوان هزینه نگهداری به خانواده‌های دارای بیمار و سالمند زمین‌گیر پرداخت می‌کند تا مشکلی در رسیدگی به بیماران پیش نیاید.

کد خبر : ۴۱۴۶۳۱