خبرگزاری کار ایران

وظیفه خبر داد

کاهش 4 تا 7 درجه ای دما در نیمه شمالی کشور/آغاز بارش‌های پاییزی

از صبح شنبه و طی یکشنبه ۹۵/۷/۴ دما در نیمه شمالی کشور ۴ تا ۷ درجه کاهش می یابد.

به گزارش ایلنا، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان با بیان این که از چهارشنبه ۹۵/۶/۳۱ تا جمعه ۹۵/۷/۲ در غالب مناطق کشور جوی آرام حاکم است، تشریح کرد: تنها در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان،شمال و شرق هرمزگان رشد ابر، وزش باد، رگبار باران گاهی رعدوبرق پیش بینی می شود.

وی با اشاره به افزایش نسبی دما طی چهارشنبه در نوار شمالی کشور به ویژه استان های ساحلی خزر، خاطرنشان کرد: در این روز در استان های گیلان، مازندران و اردبیل وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی شده است.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در خصوص کاهش نسبی دما در سواحل شمالی کشور، گفت: از صبح شنبه و طی یکشنبه با تقویت جریانات شمالی، کاهش ۴ تا ۷ درجه ای دما در نیمه شمالی و کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما در استان های ساحلی خزر و اردبیل پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در روزهای شنبه و یکشنبه در استان های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و روز شنبه بخش های شمالی آذربایجان های شرقی و غربی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود و دریای خزر روزهای شنبه و یکشنبه مواج خواهد بود.

به گفته وظیفه، طی چهارشنبه و پنجشنبه ۹۵/۷/۱ به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، پدیده باد و گردوخاک در استان های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.

کد خبر : ۴۱۲۹۹۴