خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بدون حفاظ ماندن «تپه میل» در فصل بارش‌ها/حفظ میراث باستانی شهرری در گرو ۳۰۰ میلیون تومان

سازه حفاظتی «تپه میل» در شهر ری، در حالی هنوز ساخته نشده است که با شروع فصل بارش‌ها این اثر متعلق به دوره ساسانی آسیب خواهد دید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طوفانی که خرداد ماه سال جاری رخ داد؛ سبب شد داربست‌های محافظ و شیروانی‌های ساخته شده برای تپه باستانی میل در شهر ری که متعلق به دوران ساسانی است و به آتشکده ری نیز شهرت دارد، از بین برود.

پس از این اتفاق رئیس اداره میراث فرهنگی شهر ری عنوان کرده بود باید تا پیش از آغاز فصل بارندگی، سازه‌ای جدید برای حفاظت از این اثر باستانی، تهیه شود اما اکنون پس از گذشت حدود ۴ ماه و در آستانه فصل بارندگی هیچ سازه جدیدی برای حفاظت از این اثر احداث نشده است.

امیر مسیب رحیم‌زاده (رئیس اداره میراث فرهنگی شهر ری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در این‌باره گفت: طرح سازه‌ای که باید احداث شود، مشخص شده و اگر بودجه‌ای که قولش را داه‌اند؛ تامین شود، این طرح اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه این سازه باید از سوی فرمانداری، سازمان میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران تامین شود، اظهار کرد: پیگیر هستیم تا بتوانیم پیش از آغاز فصل بارندگی این کار را انجام دهیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرری توضیح داد: حدود ۳۰۰ میلیون تومان بودجه برای اجرای این طرح نیاز است، امیدواریم تا ۲ الی ۳ هفته آینده بودجه تامین شود و حدود ۲۰ روز نیز طول می‌انجامد تا آنچه می‌خواهیم؛ احداث شود.

کد خبر : ۴۱۲۶۸۳