خبرگزاری کار ایران

ربیعی مطرح کرد:

یارانه ایرانی‌های مقیم خارج حذف نمی‌شود

وزیر کار تاکید کرد که یارانه ایرانی‌های مقیم خارج حذف نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی عصر امروز در راه‌اندازی سامانه بیمه‌ای اداره‌کل تامین‌اجتماعی که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی با چهار کشور عمان، امارات، کویت و چین برگزار شده بود در پاسخ به درخواست عنایتی سفیر ایران در کویت این مطلب را اعلام کرد.

وزیر کار قیمت نیروی کار و دانش، مهارت و تخصص نیروی کار را دو مؤلفه اصلی در عرصه بین‌المللی برشمرد و اظهار داشت: این دو مؤلفه موجب می‌شود، تعدادی کشورها به پذیرش و عده ای هم به اعزام نیروی کار تمایل داشته باشند.

وی رویکرد دولت، حاکمیت و درمجموع نظام را دفاع از حقوق همه ایرانیان دانست و گفت: هر ایرانی در هر جای دنیا که باشد شهروند ایرانی است.

ربیعی با بیان اینکه ٣٠٠ میلیون نیروی مهاجر کارگر دنیا داریم که این تعداد پنجمین کشور جمعیتی فضای مجازی محسوب می‌شوند، اظهارکرد: ٦٠٠ میلیارد دلار جابجایی پولی این افراد است که دارد انجام می شود و سهم ایران ازاین رقم اندک است.  باید طوری حرکت کنیم که زمینه انتقال پول و سرمایه هر مهاجر ایرانی به داخل کشور فراهم شود.

وزیر کار مهاجرت را در دنیای امروز بحث پیچیده‌ای دانست و گفت: مهاجرت قبلا از جنوب به شمال انجام می‌شد و معمولا افرادی از افریقا، امریکای‌جنوبی و آسیا به کشورهای امریکای شمالی می‌رفتند اما امروز با روند مهاجرت از جنوب به جنوب مواجه هستیم و مهاجران از ایران به کره، ژاپن، استرالیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس مهاجرت می‌کنند.

ربیعی تصریح کرد: به موضوع مهاجرت باید با نگاه صدور نیروی کار، نیروی انسانی و خدمات فنی تعبیر کنیم مهمترین استراتژی باید این باشد تا اقتصاد آنها به سرزمین مادری برگردد.

کد خبر : ۴۱۲۳۱۷