خبرگزاری کار ایران

پرداخت حدود 4 هزار میلیارد عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۰۱۰

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: آخرین میزان وصولی عوارض ارزش افزوده توسط سازمان امورمالیاتی به شهردار ی‌ها و دهیاری‌ها طی سال 1395 تاکنون 39 هزار و 949 میلیارد ریال است.

به گزارش ایلنا ازسازمان شهرداری ها و دهیاری ها، اسد معانی گفت: در گذشته براساس قانون موسوم به تجمیع عوارض، وصول کننده عوارض شهرداری ها بودند که با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، وصول کننده آن به سازمان امور مالیاتی کل کشور تغییر یافت.

وی اظهارکرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده این سازمان عوارض مربوطه را به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می کند که براساس قانون برنامه پنجم توسعه سهم شهرداری ها و دهیاری ها از محل این قانون در پایان برنامه، میزان 3درصد تعیین شده است.

وی گفت: به موجب ماده 123 قانون برنامه پنجم توسعه، عوارض وصولی ارزش افزوده و عوارض آلودگی واحدهای تولیدی موضوع بند (الف) و تبصره (1) ماده (38) قانون مالیات بر ارزش افزوده به هر شهرستان متناسب با میزان درآمد اخذ شده در آن منطقه جغرافیایی تخصیص و به نسبت جمعیت، بین شهرداری ها و دهیاری های همان شهرستان توزیع می شود.

معانی خاطرنشان کرد: با توجه به اخذ گزارش از سایت عوارض ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی، جمع کل پرداختی سال 1395 تاکنون به شهرداری ها و دهیاری ها، که شامل کلیه عناوین « کالاهای عمومی، گمرک، کالاهای عمومی مؤدیان بزرگ و آلایندگی است» که 39 هزار و 949 میلیارد ریال است.

وی افزود: از این مقدار بیشترین سهم با 47.4 درصد از سهم کل مربوط به استان تهران و کمترین سهم با 17 صدم درصد از سهم کل مربوط به استان ایلام است.

معانی خاطرنشان کرد: طبق گزارش ماخوذه از سازمان امورمالیاتی، تاکنون از محل این منابع 34 هزار و 730 میلیارد ریال در وجه شهرداری‌ها و 4 هزار و 636 میلیارد ریال در وجه دهیاری ها پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز