خبرگزاری کار ایران

رئیس کارگروه کاهش تقاضای مواد مخدر مجمع تشخیص:

وزارت رفاه معتادان بی‌بضاعت را تحت پوشش قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۹۱۸

رئیس کارگروه کاهش تقاضای مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر بودجه بیمه معتادان توسط دولت پرداخت می‌شد، امروز تعداد معتادان متجاهر در این حد نبود.

سعید صفاتیان در گفت‌وگو باخبرنگار ایلنا، درباره جمع‌آوری معتادان خیابانی گفت: در بحث معتادان خیابانی تنها نباید به اعتیاد آنان نگاه کرد؛ بلکه باید به علل این اعتیاد نیز توجه کرد. در این باره اولین بحث مربوط به بی‌خانمانی آنان و نیازشان به مباحث مددکاری اجتماعی است و هر زمانی که توانستیم؛ این موارد را در برنامه‌هایمان لحاظ کنیم، موفق خواهیم شد.

وی افزود: نیروی انتظامی می‌تواند؛ ظرف یک هفته معتادان خیابانی را جمع‌آوری کرده و قوه قضاییه نیز می‌تواند؛ حکمی صادر کند تا این افراد به صورت اجباری در یک مکان خاص بمانند، اما حقیقت آن است که در کنار درمان اعتیاد باید مشکل بی‌خانمانی و مشکلات اجتماعی آنان نیز حل شود به عبارت دیگر باید واحد مددکاری و روانشناسی ما تقویت شود.

این درمانگر اعتیاد با تاکید براینکه صرف دارو درمانی و نگهداری مشکل معتادان متجاهر را حل نمی‌کند، اظهار کرد: در این حالت تنها چند ماهی این افراد از سطح شهر جمع‌آوری شده و جرم‌های کوچک برای مدتی کاهش می‌یابند و مردم نیز شاهد حضور آنان در سطح شهر نیستند.

وی خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های مربوطه پای کار بیایند مثل وزارت رفاه که در تبصره 2 ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر مکلف است؛ معتادان بی‌بضاعت را تحت پوشش قرار دهد.

صفاتیان تصریح کرد: اگر این معتادان تحت پوشش قرار داشتند و اگر بودجه بیمه معتادان توسط دولت پرداخت می‌شد کار به امروز نمی‌کشید به عبارت دیگر اگر هزینه‌ها به این وزارتخانه پرداخت می‌شد و وزارت رفاه هم به وظیفه خود در این حوزه عمل می‌کرد، شاید امروز تعداد معتادان خیابانی در این حد نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز