خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت تاکید کرد:

لزوم فراهم کردن تسهیلات برای آموزش مداوم پرسنل اورژانس کشور

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۸۱۹

وزیر بهداشت ضمن تبریک به تمامی پرسنل اورژانس به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تاسیس اورژانس، گفت: فرصت مغتنمی فراهم شد تا در جمع مسئولان و تکنیسین های اورژانس ناحیه شرق تهران باشم و در جریان مشکلات آنها قرار بگیرم.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در حاشیه حضور خود در مقر فرماندهی اورژانس ناحیه شرق تهران، گفت: کار پرسنل اورژانس در بخش های بیمارستانی و پیش بیمارستانی بسیار سخت، طاقت فرسا و مهم است زیرا با جان انسانها سر و کار دارند و می توانند تعداد زیادی از مردم را از مرگ و معلولیت نجات دهند.

وزیر بهداشت با اشاره به تعداد بالای حوادث و سوانح ترافیکی و غیر ترافیکی در کشور، اظهار داشت: باید به اورژانس توجه ویژه ای شود و علیرغم تلاش همکاران ما و رضایت نسبی مردم اما متاسفانه از نظر امکانات و ساختار، شرایط مناسب و مطلوبی وجود ندارد زیرا رضایت مردم از اورژانس باید کامل و مطلق باشد.

با ایجاد سازمان اورژانس، بخشی از مشکلات مردم برطرف خواهد شد

هاشمی با بیان اینکه در صورت موافقت مجلس با ایجاد سازمان اورژانس در قالب برنامه ششم توسعه، سازمانی قوی و کارآمدتر تشکیل خواهد شد، افزود: با تشکیل سازمان اورژانس، بخشی از مشکلات مردم برطرف خواهد شد و اگر برای این سازمان، منابع مالی پایدار پیش بینی کنند، تقریبا تمامی مشکلات آن برطرف خواهد شد و می توان در قالب خرید خدمت، اورژانس کشور را نوسازی کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش ها و اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت اورژانس در کشور، اظهار داشت: تا پایان دولت به اندازه تمامی ناوگان اورژانس در سالهای گذشته، تجهیزات و امکانات و خودرو فراهم خواهد شد و این مقدار امکانات کافی نیست و ضروری است تا به کمبود نیروی انسانی و مسائل رفاهی پرسنل اورژانس توجه بیشتری شود.

لزوم فراهم کردن تسهیلاتی برای آموزش مداوم پرسنل اورژانس کشور

هاشمی ضمن تاکید بر لزوم فراهم کردن تسهیلاتی برای آموزش مداوم پرسنل اورژانس کشور از سوی سازمان برنامه و بودجه، گفت: امیدواریم تصمیماتی که در آینده گرفته می شود به خدمات اورژانس که فوق العاده ویژه است، کمک کند و معتقدیم که سازمان اورژانس در آینده باید بتواند همانند پلیس، با سرعت، قاطعانه و تخصصی، حوادث و سوانح پیش آمده برای مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر و محروم را مدیریت کند.

وزیر بهداشت توزیع تخت های بیمارستانی در کشور را عادلانه ندانست و یادآور شد: در طول چند دهه گذشته توجه کافی و ویژه ای به حوزه سلامت نشده و تخت بیمارستانی به تعداد کافی وجود ندارد و به حداقل 100 هزار تخت نیاز داریم در حالی که حدود 50 درصد از تخت های بیمارستانی کشور فرسوده هستند و ممکن است در مقابل آتش سوزی و زلزله آسیب پذیر باشند بنابراین لازم است تا اورژانس کشور، چابک باشد و بتواند در کمترین زمان، بیماران را به مراکز درمانی منتقل کند.

هاشمی از تمامی پرسنل اورژانس به دلیل صبوری و عشق و علاقه به خدمت کردن به مردم قدردانی کرد.

اورژانس باید مانند مسائل امنیتی و دفاعی در کشور، کاملا متفاوت دیده شود

وزیر بهداشت تصریح کرد: نگاه برخی از همکاران ما به اورژانس همانند سایر اقدامات و خدمات حوزه سلامت است اما به اعتقاد من، اورژانس باید مانند مسائل امنیتی و دفاعی در کشور، کاملا متفاوت دیده شود زیرا با جان مردم سر و کار دارد و باید اورژانس متفاوت دیده شود.

هاشمی تاکید کرد: هر مقدار که در اورژانس برای پرسنل، ایجاد فضا و تجهیزات هزینه شود به نفع همه است و علاوه بر این، در عرصه بین المللی موقعیت مناسبی خواهیم یافت.

وزیر بهداشت در خصوص ساخت پایگاه های اورژانس در سراسر کشور گفت: در صورتیکه کمبودهای سراسر کشور اعلام شود، منابع مالی مورد نیاز آن تامین خواهد شد و در مراکز استانهایی مانند تهران و خراسان رضوی هر کجا شهرداری به ما زمین بدهد، در کمتر از یکسال، پایگاه های اورژانس را خواهیم ساخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز