خبرگزاری کار ایران

مرکز سلامت محیط و کار اعلام کرد:

مرگ سالانه 6 میلیون نفر بر اثر استعمال دخانیات در جهان

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۵۷۰

مراسم گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط با شعار « کنترل دخانیات، پاسخی در برابر همه گیری جهانی آن » چهارم مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، در تقویم فدراسیون بین المللی بهداشت محیط، روز 26 سپتامبر " روز جهانی بهداشت محیط" نام گرفته است و همه ساله برنامه هایی در گرامیداشت این مناسبت در سراسر جهان برگزار می شود، در نظر است در 4 مهر ماه سال 1395 با اجرای برنامه های مناسب پیرامون شعار سال با عنوان، " کنترل دخانیات، پاسخی در برابر همه گیری جهانی آن" این روز گرامی داشته شود.

مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: استعمال دخانیات هر ساله موجب مرگ شش میلیون نفر در جهان می شود. از این تعداد 600 هزار نفر در اثر مواجهه با دود دست دوم آن جان خود را از دست می دهند. شواهد روشنی که ارتباط بین مصرف دخانیات و ابتلا به سرطان ریه، کلیه، حنجره و سر و گردن، پستان، مثانه، مری، لوزالمعده و معده را نشان می دهد وجود دارد. حدود نیمی از مصرف کنندگان دخانیات در سنین بهره وری و به صورت زود هنگام جان خود را از دست می دهند و به طور متوسط این افراد 10 سال زودتر از افراد غیر سیگاری می میرند. بنابراین مصرف دخانیات یک مسئله مهم بهداشت عمومی و بهداشت محیط در سراسر جهان است.

بر اساس این گزارش بی شک" روز جهانی بهداشت محیط " فرصت مغتنمی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی به هنگام و شایسته به مردم و در قالب یک برنامه منسجم و کلان همراه با سایر دستگاه های مسؤول در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداشت.

گفتنی است این مراسم چهارم مهرماه در تهران برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز