خبرگزاری کار ایران

نیاز خوزستان به ۱۸ پایگاه امداد و نجات

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۴۷۲

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود مجتمع پشتیبانی عملیات امداد و نجات جنوب غرب کشور در سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، علی خدادادی گفت: پایگاه‌های امداد و نجات جاده‎ای یکی از مهمترین بخش‌های جمعیت هلال احمر هستند که در زمان بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی افزود: هلال احمر خوزستان هم اکنون 13 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دارد و به 18 پایگاه امداد و نجات دیگر برای پوشش کامل حوادث و ارائه خدمت به مسافران و شهروندان نیازمند است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: به منظور افزایش سرعت خدمات رسانی 10 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای  و کوهستانی جدید امسال و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به طرح‌ پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جدید هلال احمر خوزستان گفت: این 10 پایگاه در شهرهای دزفول، آغاجاری، هفتکل، دهدز، گتوند، اندیکا، تاراز، شوش و اهواز  به بهره‌برداری می‌رسند.

 خدادادی ادامه داد: برای پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دزفول که در حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته،  بیش از 500 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای پایگاه امداد و نجات هفتکل که از نوع شهری است بیش از 4 میلیارد ریال هزینه شده، عنوان کرد: عملیات ساخت این پایگاه از سال 90 آغاز شده و پیش بینی می‌شود که امسال به بهره برداری برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود پایگاه امدادی آغاجاری که چندمنظوره بوده وعملیات ساخت آن در سال 90 شروع شده امسال به بهره برداری برسد، بیان کرد: این پایگاه 2 هزار مترمربع مساحت دارد و تاکنون بیش از 3 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده همچنین به 25 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل و اتمام نیازمند است.

وی گفت: برای احداث پایگاه دهدز که جزو اولویت‌های نخست جمعیت هلال احمر خوزستان است 4 میلیارد ریال هزینه شده  و 75 درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است.

خدادادی درباره سایر پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در حال ساخت گفت: پایگاه امداد و نجات گتوند 3 هزار متر مربع مساحت دارد و تاکنون بیش از 3 میلیارد و500 میلیون ریال برای ساخت آن هزینه شده و  4 میلیارد ریال هم برای تکمیل آن مورد نیاز است.

وی عنوان کرد: پایگاه امداد و نجات بین شهری اندیکا 3 هزار متر مربع مساحت دارد و بیش از نیم میلیارد ریال برای ساخت آن اعتبار هزینه شده است، ضمن اینکه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای تاراز مجموعه ساختمانی بوده که با دستور فرمانداری از طرف میراث فرهنگی به هلال احمر استان واگذار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: برای تکمیل این پایگاه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال مورد نیاز است و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز تا چند ماه آینده کار ساخت آنها به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی شوش بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از 2 میلیارد ریال نیز برای تکمیل آن هزینه شده، یادآور شد: برای تکمیل این مجتمع به 1 میلیارد و 650 ملیون ریال اعتبار نیاز است.

خدادادی با اشاره به اینکه  مرکز کنترل و هماهنگی و مجتمع پشتیبانی عملیات امداد و نجات جنوب غرب کشور در استان از مهمترین طرح‌های عمرانی جمعیت هلال احمر خوزستان است، عنوان کرد: کار ساخت مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات در مجتمع امدادی جنوب غرب کشور پارسال شروع شده و 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: برای ساخت این مرکز بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده و برای تکمیل آن نیز به یک میلیارد ریال اعتبار بیشتر نیازمندیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: مجتمع پشتیبانی عملیات امداد و نجات جنوب غرب کشور 66 هزار مترمربع مساحت دارد و تاکنون 363 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده و برای تکمیل آن  34 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است همچنین پیش‌بینی می‌شود این مجتمع در سال 96 به بهره برداری برسد.

وی گفت: 90 درصد اعتبارات ساخت این مجتمع استانی بوده و هلال احمر کشور هم 2 میلیارد ریال برای تکمیل آن از محل اعتبارات داخلی خود هزینه کرده، ضمن اینکه استانداری خوزستان نیز 34 میلیارد ریال آن را متقبل شده است.

دکتر خدادادی تصریح کرد: در مجتمع پشتیانی عملیات امداد و نجات جنوب غرب کشور 2 هزار و 400 متر فضا برای آشیانه بالگرد و محیط جانبی آن طراحی و اختصاص داده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز