خبرگزاری کار ایران

فتاح تاکید کرد:

لزوم افزایش واگذاری اختیارات به مددکاران

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۴۱۴

رئیس کمیته امداد گفت: مددکاران همانند پزشک خانواده هستند که علاوه بر لزوم بهره مندی بیشتر از بانوان مددکار برای ارائه خدمات بهتر به زنان سرپرست خانوار، بایستی اختیارات بیشتری به آنان واگذار شود.

به گزارش ایلنا، رئیس کمیته امداد در نشستی با امدادگران حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد به تبیین چگونگی ارائه خدمات حمایتی به مددجویان و نیازمندان جامعه و رسیدگی بهتر به امور آنان پرداخت.

وی با تاکید بر لزوم توانمند سازی مددجویان و خروج آنان از چرخه حمایتی، افزود: سالانه باید ۱۰درصد از مددجویان خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شوند تا برای رسیدگی به  افراد نیازمند جدید اقدام شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تخصیص اعتبارات حوزه حمایت در استان ها گفت: تشخیص و توزیع اعتبارات استانی باید با توجه به نیازها و شرایط منطقه ای صورت گیرد و در اولویت ها هر دقت لازم را داشته باشیم.

فتاح با اشاره به اهمیت حوزه مددکاری و جایگاه ویژه مددکاران بر  بهره مندی بیشتر از بانوان مددکاران برای ارائه خدمات بهتر به زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و افزود: مددکاران همانند یک پزشک خانواده هستند که باید به صورت اورژانسی عمل کنند و در جریان تمامی امور زندگی مددجویان قرار داشته باشند و افزایش واگذاری اختیارات به مددکاران و ارائه  آموزش‌های لازم باید جزو وظایف کاری آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به نبود امکانات کافی و مناسب در روستاها و مناطق محروم خاطر نشان کرد: رویکرد کمیته امداد رسیدگی به محرومان و نیازمندان به ویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار است که باید با جدیت بیشتری مسائل مربوط به این مناطق پیگیری و در همه ابعاد مختلف حمایتی جهت مهاجرت این افراد به شهرها و حاشیه نشینی آنان جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت های اصلی کمیته امداد توجه به مسائل فرهنگی است، اظهار کرد: اگر امدادگران در حوزه فرهنگی باید توجه جدی به ماموریت کاری خود داشته باشند چرا که بازخورد این اقدامات در دیگر حوزه ها نیز قابل لمس خواهد بود.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر احیای طرح شهید رجائی در حمایت از سالمندان نیازمند و عائله تحت تکفل مقیم روستاها که سن آنها ۶۰ سال و بیشتر است، ادامه داد:بازدید مددجویی و دلجویی از آنان یک اقدام با ارزش است که باید این مهم همراه با اصول ویژه ای انجام شود و ترویج پیدا کند.

فتاح با اشاره به فرآیند چابک سازی در کمیته امداد که با جدیت پیگیری می شود افزود: تسهیل فرآیندها، مراجعات مددجویی و حذف بروکراسی های اداری برای ارائه خدمت به مددجویان با برنامه ریزی دقیق جزو فرآیند چابک سازی محسوب می شود. تمام تلاش ما برای افزایش راندمان کاری و رسیدگی هرچه بهتر به امور مددجویان و نیازمندان و بهینه سازی نیروی انسانی، کاهش هزینه های ارائه خدمات واصلاح فرآیندهای اداری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز