خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان خبر داد:

کمک 3 میلیاردی به زندانیان استان تهران

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۳۷۳

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان از کمک 3میلیارد ریالی انجمن حمایت به زندانیان و خانواده‌های آنان خبرداد و گفت: در مرداد ماه سال جاری ۱۹۲۶ خانواده به دفاتر مددکاری انجمن در زندان‌های استان تهران مراجعه کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، محسن نصیری؛ مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز از کمک 3میلیارد ریالی انجمن حمایت به زندانیان و خانواده‌های آنان خبرداد.

وی گفت: در مرداد ماه سال جاری، ۱۹۲۶ خانواده به دفاتر مددکاری انجمن در زندان‌های استان تهران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد به ۹۳۷ نفر مشاوره و همچنین برای ۲۳۱ نفر از مددجویان مبلغ ۳۱۹ میلیون ریال مستمری واریز شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان افزود: به ۸ مورد از خانواده‌ها کمک هزینه زندگی، تعداد ۹ مورد هزینه درمان، پرداخت اجاره معوقه منزل ۸ خانواده و به ۳۶ خانواده نیز کارت اعتباری پراخت شده که جمع این اقدامات به ارزش ۴۱۵ میلیون ریال کمک بصورت نقدی بوده است.

نصیری کمک‌های غیر نقدی را در قالب اهدای بن و تأمین لوازم اولیه منزل از جمله تهیه یخچال و تلویزیون به ۱۸ خانواده به ارزش ۷۱ میلیون ریال عنوان کرد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در زمینه مساعدت‌های حمایتی گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که انجمن حمایت زندانیان با کمیته امداد دارد تعداد ۲۱۶ خانواده جهت پوشش مستمر خانواده تا آزادی زندانی به کمیته امداد معرفی شده‌اند. همچنین تعداد ۱۹ خانواده به بهزیستی، ۷ نفر به بانک جهت دریافت وام، ۶ نفر به مراکز درمانی و ۱۱۲ مورد به سایر موسسات جهت حمایت از این خانواده‌ها معرفی شده است.

وی در رابطه با معاضدت قضایی و مشاوره حقوقی گفت: به ۲۰ نفر از خانواده‌ها در مرداد ماه مشاوره حقوقی و به ۱۰۳ نفر معاضدت قضایی ارائه شده است.

نصیری در خصوص توانمند سازی خانواده‌های زندانیان نیزگفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که انجمن حمایت زندانیان با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منعقد کرده در مردادماه سال جاری ۵۶ زن سرپرست خانوار جهت آموزش به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند. همچنین برای ۹ خانواده شرایط ایجاد اشتغال فراهم شده است.

وی در زمینه کمک به زندانیان در یک ماهه گذشته نیز بیان کرد: با پرداخت مبلغ ۴۱۴ میلیون ریال تعداد ۱۸ نفر از زندانیان با اخذ رضایت از شاکیان آنها آزاد و به کانون خانواده بازگشتند. همچنین با پرداخت هزینه تعدادی از مددکاران و مشاوران در زندان‌ها و جهت رفاه حال زندانیان با کمک در بهسازی و نوسازی و تجهیز زندان مبلغ ۵۷ میلیون ریال اقدام شد.

نصیری تصریح کرد: همکاری با سازمان ملل در راستای کاهش آسیب‌های پر خطر از جمله ایدز با بکارگیری ۷۲ پرسنل پزشک و مشاور در زندان های کشور و پرداخت هزینه یک میلیارد و ۳۵۷ میلیون ریال اقدام دیگر انجمن در جهت ارائه خدمات به زندانیان در مردادماه سال جاری بوده است.

وی گفت: در راستای کاهش آسیب برای خانواده‌های در معرض آسیب، انجمن با ارائه خدمات مشاوره تخصصی فردی به ۹۲ نفر و برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی گروهی بالغ بر ۵۸ میلیون ریال هزینه شده است.

 نصیری در خصوص آموزش همسان افزود: بیش از ۶ سال است که طرحی توسط انجمن در زندانهای استان تهران به عنوان طرح آموزش همسان در حال اجرا است و با آموزش و تعلیم هر مربی از خود خانواده زندانیان، با برگزاری کلاسهای آموزشی در سالن های ملاقات زندانها با هزینه ای بالغ بر ۴۱ میلیون ریال به ۲۳۴۲ نفر آموزش پیشگیری از آسیب های پرخطر داده شده که تاکنون این طرح بسیار موفق بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در پایان جمع کل کمکهای انجمن به زندانیان و خانواده های آنان را ۳ میلیارد و ۲ میلیون ریال عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز