خبرگزاری کار ایران

مهمترین عوامل بروز تصادفات در استان خوزستان؛

یکنواخت بودن جاده‌ها و ضعف در کنترل وسیله نقلیه است

سرپرست پلیس راه استان خوزستان گفت: مهمترین عوامل بروز تصادفات در سطح استان خوزستان را یکنواخت بودن جاده‌ها، نداشتن محرک بصری و ضعف در کنترل وسیله نقلیه عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، صبح امروز نشستی خبری با حضور سرهنگ " رضا دولتشاهی" سرپرست پلیس راه استان خوزستان و اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد.

وی در این نشست با بیان اینکه وضعیت جاده ای استان خوزستان از حساسیت ویژه ای برخوردار است، بیان داشت: طبق آماری که از سوی استانداری استان خوزستان اعلام شده، 90 درصد واردات کالاهای اساسی کشور، 30 درصد واردات و صادرات کشور از بازارچه های مرزی، 50 درصد واردات کالاهای کانتینری از طریق بنادر و 94 درصد صادرات محصولات پتروشیمی از طریق راه های این استان جابجا می شود.

سرهنگ دولتشاهی با اشاره به آمار پنج ماهه امسال نسبت به سال گذشته ، گفت: امسال در مجموع تصادفات (فوتی، جرحی و خسارتی) حدود یک درصد افزایش یافته ولی متاسفانه در تصادفات فوتی 12 درصد افزایش داشتیم که نشان دهنده شدت تصادفات است.

وی در ادامه به محورهای که بیشترین تصادفات در آنها رخ داده، اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه امسال متاسفانه در محور "ایذه – دهدز" 19 نفر و در محور "امیدیه – دیلم" 18 نفر فوت کردند.

سرپرست پلیس راه استان با بیان اینکه در راستای ایمن سازی و کاهش تصادفات از 25 اسفند سال گذشته مبالغ جرائم از 20 درصد تا 100 درصد افزایش یافته، تصریح کرد: در مقایسه پنج ماهه امسال با سال گذشته در بحث برخورد با رانندگان متخلف ، 27 درصد خودرو سواری ، 18 درصد موتور سیکلت و 36 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یافته که بیش از 10 هزار خوردو در این راستا توقیف شدند.

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: در پنج ماهه امسال گواهینامه های که بالای 30 نمره منفی داشتند، سه درصد افزایش داشته که بالغ بر 220 گواهینامه ضبط و توقیف شده است.

وی با اشاره به پایش سلامت رانندگان بیان داشت: تاکنون بیش از چهار هزار تست به منظور پایش سلامت رانندگان انجام شده است.

سرپرست پلیس راه استان خوزستان تصریح کرد: در تحلیل بیشترین نوع تصادفات حادث شده ، 26 درصد آن واژگونی بوده که بیش از 70 درصد آن منجر به فوت شدند، که علت اصلی آن عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و خستگی و خواب آلودگی می باشد.

سرهنگ دولتشاهی به نوع وسایل نقلیه ای که در تصادفات مقصر بودند، اشاره کرد و گفت: 65 درصد خودروها سواری، 16 درصد کامیون و تریلر و 11 درصد وانت و کامیونت می باشند، که بیشترین ساعات تصادف از 10 صبح تا 10 شب رخ داده است.

وی به آمار تصادفات فوتی بر حسب راه در استان اشاره کرد و گفت: 57 درصد فوت شدگان در جاده های دوطرفه، 21 درصد در بزرگ راه ها، 11 درصد در جاده های فرعی، هشت درصد در راه های روستایی و سه درصد در آزاد راه ها رخ داده است.

سرهنگ دولتشاهی مهمترین عوامل بروز تصادفات در سطح استان خوزستان را یکنواخت بودن راه ها ، نداشتن محرک بصری و ضعف در کنترل وسیله نقلیه عنوان کرد.

سرپرست پلیس راه استان خوزستان در خاتمه با اشاره به افزایش 100 در صدی خودروهای نامحسوس در جاده های خوزستان گفت: از نیمه دوم شهریور ماه تا هفته اول مهر ماه برابر تدابیر فرمانده انتظامی استان خوزستان از امکانات انتظامی جهت پیشگیری از وقوع هرگونه حوادث جاده ای استفاده می شود، تا مسافران با سلامت به مقصد خود برسند.

کد خبر : ۴۱۰۹۸۷