خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به ایلنا خبر داد:

جذب و استخدام دانشجو از حوزه علمیه در آموزش‌و‌پرورش

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: متاسفانه هنوز تلاش‌های ما برای دریافت ردیف‌های استخدامی به نتیجه نرسیده که مایه تاسف و تعجب است.

محمود مهرمحمدی؛ سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت اعضای هیات علمی این دانشگاه، توضیح داد و گفت: دانشگاه در حال حاضر با کمبود اعضای هیات علمی مواجه است و آنچه که باید ما در این رابطه و رفع کمبودها انجام دهیم، مراجعه به مراجع است؛ مراجعات ما به سازمان امور اداری- استخدامی، برای دریافت ردیف استخدامی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اما متاسفانه هنوز تلاش‌های ما برای دریافت ردیف‌های استخدامی به نتیجه نرسیده که مایه تاسف و تعجب است؛ چرا که دانشگاه فرهنگیان با این درجه از اهمیت و با نیازهای مشهودی که به هیات علمی دارد؛ نباید در تنگنا قرار داده شود و امیدواریم سریع‌تر سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ردیف‌های استخدامی مورد نیاز را به ما بدهد تا کسانی که از طریق فراخوان برای جذب دانشجو برگزیده شدند، بیش از این در انتظار نباشند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره روش جذب دانشجویان سایر دانشگاه و تربیت آنها در دانشگاه فرهنگیان برای جذب در آموزش و پرورش، نیز توضیح داد و گفت: آنچه که توسط هیات امنا به تصویب رسیده، در برنامه راهبردی دانشگاه مشخص است که دانشگاه تا کجا باید توسعه یابد و تا چه تعداد نیروی انسانی را می‌تواند با این ظرفیت، مستقیما برای آموزش و پرورش تربیت کند.

مهرمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه اگر بخواهد؛ معلمان باکیفیت تحویل نظام آموزش و پرورش بدهد، نمی‌تواند ۱۰۰ درصد کمیت آموزش و پرورش را پاسخ دهد و بنابراین واقعیت فاصله میان ظرفیت دانشگاه و نیاز آموزش و پرورش باید توسط دانشگاه مدیریت شود که استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها، است. در برنامه ‌راهبردی پیش‌بینی شده که از حالا تا ۱۴۰۴ چگونه پذیرش دانشجو خواهیم داشت و نیاز آموزش و پرورش هم مشخص است.

وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان طبق برنامه سالانه، ۳۴ هزار دانش‌آموخته خواهیم داشت که البته نیاز آموزش و پرورش ممکن است به رقم ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر نیرو هم برسد که در این شرایط ما به التفاوت هر چه که باشد و آنچه که آموزش و پرورش اعلام می‌کند، در این دانشگاه جذب نیرو خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: موسسات واجد صلاحیت، دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های غیردولتی و حوزه‌های علمیه و همه آنهایی که واجد صلاحیت هستند و به تایید هیات امنا می‌رسند، زیر نظر دانشگاه فرهنگیان، وارد صحنه تربیت معلم خواهند شد.

کد خبر : ۴۱۰۲۶۴