خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خبر داد؛

اختصاص 39 هزار صندلی به معلمان شاغل تا سال 1404

مهرمحمدی با بیان این مطلب که براساس برنامه راهبردی دانشگاه 78 هزار نفر ظرفیت نوبت اول دانشگاه است، افزود: ظرفیت دومی هم وجود دارد که به تربیت و توسعه حرفه‌ای معلمان منتهی به مدرک بلندمدت می‌شود. در این راستا تا سال 1404، باید 39 هزار صندلی در اختیار معلمان شاغل برای بهسازی آنها قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود مهرمحمدی در مراسم رونمایی از برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به این سند گفت: در رابطه با این تدوین و تنظیم این سند باید از مدیریت سابق دانشگاه یاد کنیم و ما در همان راستا مسیر را  ادامه دادیم و توانستیم در طول 3 سال با شدت و پیگیری مجدانه این کار و تنظیم سند را به پایان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در تنظیم این سند هیات امنای دانشگاه با تشکلیل جلسات متعدد نقش مهمی در به سرانجام رساندن آن داشت، اظهار کرد: شیوه پذیرش دانشجومعلم در دوره اول و دوم ابتدایی، شیوه پذیرش دانشجو معلم در دوره اول متوسطه، شیوه پذیرش معلم در دوره دوم متوسطه از پیوست‌های این سند به شمار می‌روند که بسیار حائز اهمیت و تعیین‌کننده است و آینده دانشگاه را جهت می‌دهد.

مهرمحمدی با بیان اینکه برنامه راهبردی دانشگاه واجد شعار استراتژیک است، گفت: این سند دانشگاه فرهنگیان را رکن تعالی جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: در این سند به بخش توسعه دانشگاه  10 بند اختصاص یافته است، افزود: استانداردسازی دانشگاه و تثبیت ظرفیت آن تا مرز 78 هزار دانشجومعلم، ساماندهی پردیس‌های دانشگاهی براساس طرح آمایش نظام آموزش عالی و استخدام دانشجو با اولویت استخدام از بوم برای بوم در وزارت آموزش و پرورش ازجمله بندهای این بخش به شمار می‌رود.

وی با بیان این مطلب که براساس برنامه راهبردی دانشگاه 78 هزار نفر ظرفیت نوبت اول دانشگاه است، افزود: البته ظرفیت دومی هم وجود دارد که به تربیت و توسعه حرفه‌ای معلمان منتهی به مدرک بلندمدت می‌شود که در این راستا تا سال 1404، باید 39 هزار صندلی در اختیار معلمان شاغل برای بهسازی آنها قرار دهیم.

کد خبر : ۴۰۹۸۸۵