خبرگزاری کار ایران

نماینده استان اصفهان در شورایعالی استان‌ها:

مبارزه با فساد نباید مقطعی باشد/احساس عدم بازخواست و نظارت عامل شیوع فساد است

نماینده استان اصفهان در شورایعالی استان‌ها گفت: مبارزه با فساد نباید مقطعی باشد بلکه به مبارزه پیگیر با این پدیده نیاز داریم.

به گزراش خبرنگار ایلنا، حسن الماسی در نطق پیش از دستور امروز در جلسه شورایعالی استان‌ها با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد به ویژه فساد مالی یکی از مسائل مورد بحث در رسانه‌های جمعی و فضای مجازی است، گفت: اگرچه به نظر می‌رسد که طرح این مسائل در زمانی که به انتخابات نزیک می‌شویم رنگ سیاسی به خود گرفته و ابزاری برای خارج کردن افراد و گروه‌ها از میدان رقابت است اما مبارزه با فساد نباید مقطعی باشد بلکه به مبارزه پیگیر با این پدیده نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه نمونه‌های فساد در جامعه‌های امروزی به‌صورت اختلاس، رشوه، حیف و میل، رانت‌خواری، حزب‌گرایی در مقابل حق‌گرایی، باندبازی و آشناپروری در مقابل شایسته‌سالاری خودنمایی می‌‌کنند؛ عنوان کرد: عدم کنترل درونی، عدم کنترل بیرونی و احساس عدم بازخواست و نظارت، عدم اطلاع از قوانین و مقررات از عوامل شیوع فساد است.

نماینده استان اصفهان در خصوص راهکارهای مبارزه با فساد گفت: امر به معروف و نهی از منکر توسعه قانونگرایی و ایجاد نظم عمومی است وجود فرآیندهای کاری مستند منطقی و شفاف در انجام امور، اصلاح ساختار و شفاف‌سازی مسئولیت‌ها، ما ایجاد سیستم نظارت و ارزشیابی ازجمله راهکارهای مربوط به این امر هستند.

وی تصریح کرد: ما به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهرها باید از ابزارهای پیش‌بینی شده در قانون برای پیشگیری از فساد در حوزه شهرداری‌ها و ارگان‌های شهری استفاده کنیم.

الماسی به کارگیری حسابرس خبره توسط شورا و پرداخت هزینه‌های آن از طریق بودجه شورا، نظارت بر پرداخت صورت وضعیت‌های پیمانکاران، نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها، به‌صورت ارائه گزارش هر سه ماه یکبار از طرف شهرداری‌ها، کنترل نهایی بودجه و عملکرد در پایان هر سال و زمان تفریغ بودجه و بازدیدهای اتفاقی از طرح‌های عمرانی و خدماتی را ازجمله راهکارهای پیشگیری از فساد در حوزه شهرداری‌ها و ارگان‌های شهری خواند.

کد خبر : ۴۰۹۱۸۴