خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۸۵۵

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای دور سوم سفرنامه سلامت و امید در استان های مختلف کشور، اظهار کرد: قزوین؛ میزبان آغاز دور سوم اجرای طرح سفرنامه سلامت و امید است و پس از قزوین، استان های قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی میزبان سفرنامه سلامت و امید خواهند بود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، فرحناز رافع با اشاره به اجرای دور دوم سفرنامه سلامت و امید، اظهارداشت: سفرنامه سلامت و امید برنامه جدیدی است که در زمینه طرح تحول نظام سلامت از سوی سازمان امور داوطلبان هلال احمر اجرا می شود و این بار نوبت میزبانی قزوین است.

اجرای سفرنامه در سه شهرستان به صورت رایگان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر  ترویج فرهنگ داوطلبی در میان آحاد جامعه و جلب مشارکت قشرهای مختلف مردمی و ترویج فرهنگ کمک های نوعدوستانه مستمر و تغییر در نوع نگاه مردم به سلامت را ازجمله اهداف مهم این سفرنامه عنوان کرد و افزود: این سفرنامه امروز (هشتم شهریورماه) در بوستان اقبالیه، نهم شهریور در بوستان پنج هکتاری الوند و  دهم شهریور در تاکستان برگزار می‌شود.

به گفته وی، در قالب اجرای سفرنامه سلامت و امید، برنامه های فرهنگی مختلفی پیش بینی شده که با برپایی چادرهای سلامت و تونل سلامت، خدمات پزشکی و درمانی به هموطنان ارائه خواهد شد.

رافع تصریح کرد: سفرنامه سلامت و امید در استان های قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.

اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم 

رافع به اعزام کاروان های سلامت، ارائه آموزش های سلامت محور به جامعه، برپایی ایستگاههای خدمات رایگان آموزشی و سلامت از جمله چادرهای آموزش نکات کاربردی امدادی، تست سرطان برست (سینه)، اهدای خون، آموزش روش های خود مراقبتی، تغذیه سالم، ویزیت رایگان، سلامت روان و مشاوره های اجتماعی، خانوادگی، بهداشتی، حمایت های روانی در حوادث، خدمات فرهنگی، سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: در برنامه‌های این سفرنامه ویزیت رایگان، سیستم نظام ارجاع بیماران به بیمارستانهای بزرگ دیده شده است.

وی تاکید کرد: به منظور جذب مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیرین اجرای طرح باران مهربانی  نیز در دستور کار قرار دارد تا با مشارکت خیرین، توسعه سلامت را در سطح استان به همراه داشته باشیم.

یادآور می شود، سفرنامه سلامت و امید برای سومین سال متوالی از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در شهرستان های کم برخوردار اجرا می شود و قزوین پنجاه و پنجمین شهرستان میزبان سفرنامه است؛ به علاوه همزمان با اجرای طرح سفرنامه سلامت و امید  500 کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار، صعب العبور و نیازمند به خدمات درمانی نیز اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز