خبرگزاری کار ایران

محسن سرخو در جمع خبرنگاران:

خانواده‌ها در خیابان 17 شهریور احساس امنیت نمی‌کنند/بی‌توجهی شهرداری به اصلاح پیاده‌راه

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: شرایط خیابان 17 شهریور به گونه‌ای شده که خانواده‌ها از ساعت 9 شب به بعد احساس امنیت نمی‌کنند و شهرداری نسبت به مصوبه شورا برای اصلاح پیاده‌راه 17 شهریور بی‌توجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محسن سرخو در جمع خبرنگاران درباره خیابان 17 شهریور گفت: این خیابان در سال 92 و زمان شورای سوم تبدیل به پیاده‌راه شد و از همان ابتدا با اعتراض ساکنین محل و کسبه مواجه شد. پیاده‌راه برای آرامش شهروندان است و باتوجه به اینکه هرم سنی به سمت کهولت می‌رود آیتمی مفید در شهر است.

وی افزود: در برنامه پنج ساله 22 پیاده‌راه برای تهران پیش‌بینی کردیم اما این کار سازوکار خاص خود را می خواهد یعنی باید در دو طرف پیاده‌راه مراکز تفریحی و فرهنگی ایجاد شود که توجه مردم را جلب کرده و مردم از تردد در آن لذت ببرند و اینکه صرفا از تردد خودرو در محل جلوگیری کنیم؛ نمی‌توانیم پیاده‌راه درست کنیم.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه این خیابان یکی از امن‌ترین خیابان‌های تهران بوده و محل مومنان شهر بوده گفت: امروز شرایط به گونه‌ای شده که خانواده‌ها از ساعت 9 شب به بعد احساس امنیت نمی‌کنند و این منطقه تبدیل به محل اجتماع معتادان شده است.

سرخو با اشاره به مصوبه دو فوریتی شورا مبنی بر آنکه شهرداری ظرف یک ماه پیشنهادات خود را برای اصلاح پیاده‌راه 17 شهریور به شورا ارائه می‌کند، خاطرنشان کرد: چند ماه از تصویب این طرح گذشته اما هنوز این کار انجام نشده است.

وی اظهار کرد: امروز باخبر شدیم که شهرداری راساً طی بخشنامه‌ای تغییراتی را اعمال کرده و نسبت به استقرار کیوسک پلیس جمع‌آوری معتادان و اجازه تردد محدود یکطرفه از خیابان صفا به میدان خراسان اقدام کرده است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورا با تاکید بر ضرورت تغییر ساختار و انجام مطالعه دوباره در خصوص این منطقه عنوان کرد: شهرداری مکلف بود مطالعات لازم را انجام داده و نتیجه را برای اتخاذ بهترین تصمیم با شورای شهر در میان بگذارد این درحالی است که شهرداری بدون نظر شورا اقدامات ترمیمی انجام داده که معلوم نیست پاسخگوی منطقه باشد و شورا و مردم را راضی کند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران نباید مالکیت مردم را تحت تاثیر قرار دهیم، افزود: ما نباید به کسبه محل که مدت‌ها مشغول به کار خاص بودند بگوییم که کسب خود را تغییر دهند.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: پیاده‌راه باید المان‌هایی داشته باشد همچون فضای سبز خاص، رستوران و... که مردم برای حضور در آن رغبت داشته باشند. اینکه مردم را ناراضی کرده و به هدف خود هم نرسیم نقض غرض است و اگر تصمیم اشتباهی گرفته‌ایم باید آن را اصلاح کنیم.

از رئیس شورا گلایه داریم

سرخو پیشنهاد داد: می‌توانیم دو خط اطراف این محور را به عنوان مسیر رفت‌و برگشت سواره‌‌رو پیش‌بینی کنیم و وسط آن را به پیاده‌راه اختصاص دهیم اما باید به تدریج سازو کار آن دیده شود تا خیابان 17 شهریور تبدیل به مرکز خرید پررونق شود.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تصریح کرد : ما ابتدا از رئیس شورا گلایه داریم زیرا وقتی موضوعی قید دو فوریت دارد نباید در رسانه‌ها بخوانیم که شهرداری با ابلاغ بخشنامه اقداماتی را انجام داده است زیرا طبق آیین‌نامه مصوبه شورا شهرداری باید ظرف یکماه پیشنهاد خود را به شورا بیاورد.

وی با اشاره به اینکه برخی پیشنهاد دادند قسمت میانی پیاده‌راه به اتوبوس‌های برقی قدیمی اندکی بازسازی اختصاص داده شود، عنوان کرد: ما در برنامه پنج ساله پیش‌بینی کردیم که 400 اتوبوس برقی در خیابان‌های تهران تردد کنند اما این  اتوبوس‌ها باید باطری خور باشند نه اینکه با کابل بالای سر برای مردم ایجاد خطر کنند.

سرخو با بیان اینکه لاین وسط پیاده‌راه برای عبور اتوبوس درنظر گرفته شده است، اضافه کرد: اگر وسیله نقلیه در این پیاده‌راه تردد می‌کند باید شبیه وسایط نقلیه‌ای باشد که در بازار در حال فعالیت هستند یعنی یا خودرو برقی یا یک وسیله فانتزی مانند درشکه.

وی خاطرنشان کرد: نباید در تمام فعالیت‌های اجرایی تاکید از بالا به پایین باشد بلکه باید از گروه مهندسان مشاور مشورت گرفت و روی بهترین هزینه کرد.

کد خبر : ۴۰۴۳۴۸