خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد:

جانباختن بیش از 280 هزار نفر از هموطنان در تصادفات

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۵۲۱

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از جانباختن بیش از 280 هزار نفر از هموطنانمان بر اثر تصادفات‌ جاده‌ای از ده سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری؛ رییس  پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نشست خبری با تبریک به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم و اساسی در سطح ملی، موضوع تصادفات و به ویژه جانباختگانی است که در اثر سوانح رانندگی جانشان را از دست می‌دهند. از ده سال گذشته تاکنون بیش از 280 هزار نفر جانشان را از دست دادند.

وی افزود: هم‌اکنون اجرای طرح تابستانه با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در حال اجراست و تا 4 مهرماه ادامه پیدا خواهد کرد. تمامی هماهنگی‌های لازم برای آرامش در تردد جاده‌ای با محوریت پلیس راهنمایی و رانندگی برنامه‌ریزی شده است. براساس آمار در سال‌های گذشته، شهریور ماه پرترددترین ماه در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات منجر به فوت در ماه شهریور به وقوع پیوسته است، گفت: سال گذشته بیش از 1700 نفر جانشان را از دست دادند. البته 94 نسبت به 93 کاهش داشته، اما این عدد زیاد است.

سردار مهری اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 16 هزار و 500 نفر در سطح جاده‌ها و درون شهرها جانشان را از دست دادند که در واقع روزانه 45 نفر جانشان را از دست می‌دهند.

وی بیان کرد: برای شهریور ماه نیروی انتظامی به ویژه پلیس راهنمایی رانندگی، با به کارگیری تجهیزات و طرح‌های عملیاتی برای کاهش تصادفات به ویژه تصادفات فوتی برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: بنا به تدبیر سردار اشتری، در سطح جاده و شهرها از سایر بخش های نیروی انتظامی به کمک پلیس راهور می‌آیند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: در سال گذشته عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی و سرعت غیرمجاز و سبقت و انحراف به چپ در مجموع 80 درصد علت تصادفات منجر به فوت بوده است.

وی به شهروندان توصیه کرد که به علایم، خط کشی‌ها  و تابلوها دقت لازم را داشته باشند؛ چون بهترین وسیله‌ای که می‌تواند؛ آنها را راهنمایی کند؛ همین تابلوها هستند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه پرهیز از تخلفات حادثه ساز می‌تواند تضمین کننده سفر ایمن باشد، گفت: کسانی که دو تخلف حادثه‌ساز همزمان داشته باشند، خودروی آنها به مدت 72 ساعت به پارکینگ فرستاده خواهند شد و از سفر آنهها جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز