خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در پاسخ به ایلنا:

انگشت‌نگاری از معتادان متجاهر/ معتادی که دو بار جمع‌آوری شود؛ مجرم است

استاندار تهران با اشاره به انگشت‌نگاری از معتادان متجاهر گفت: معتادی که دو بار جمع‌آوری شود؛ مجرم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین هاشمی؛ استاندار تهران در نشست خبری خود که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، در پاسخ به این سوال که چرا در شهرستان‌های استان تهران پروژه مترو که مصوبه داشت،  یکباره به قطار شهری تبدیل شد، گفت: در دنیا عمدتا از قطار شهری استفاده می‌شود و زمانی که استفاده از این قطار شهری در لندن ، پاریس و توکیو پاسخ مثبت داده، چرا از تجربه این کشورها استفاده کنیم؟ ما نباید به دنبال اسم باشیم بلکه باید به دنبال این باشیم که کدام طرح بهتر است؟

استاندار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه سازوکاری برای جمع‌آوری کودکان کار که از امروز آغاز می‌شود در نظر گرفته شده آن هم در حالی که گفته می‌شود؛  ۸۵ درصد از این کودکان دارای خانواده هستند، گفت: استانداری تهران در این گونه موارد صرفا هماهنگ کننده است جمع آ‌وری کودکان کار پروسه‌ای دارد که پس از جمع‌آوری، با خانواده آنها صحبت می‌شود و پس از شناسایی آنها اگر لازم باشد به آنها مجوز داده می‌شود. از سوی دیگر آن کودکانی که بی‌سرپرست هستند؛ نگهداری می‌شوند. اجرای این طرح سخت است و در مقابل امکانات بهزیستی محدود، چرا که بهزیستی نمی‌تواند؛ بیشتر از ۲۰۰ ،‌۳۰۰ نفر از این کودکان را جمع‌آوری و نگهداری کند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره اجرای فاز دوم جمع‌آوری معتادان متجاهر و اینکه انتقادات زیادی نسبت به نوع اجرای طرح مطرح شده است، گفت: به نظرم هماهنگی خوبی بین دستگاه‌ها برای جمع‌آوری معتادان صورت گرفته است در حال حاضر برای معتادان که برای بار اول جمع‌آوری می‌شوند کارت ملی صادر می‌شود و از آنها انگشت‌نگاری صورت می‌گیرد و اگر برای بار دوم جمع‌آوری شوند؛ آنها مجرم محسوب می‌شوند. در این رابطه دستورات لازم را به ثبت احوال داده‌ایم تا این روند انجام شود. در فاز دوم جمع آوری معتادان (امروز) ۷۰۰ نفر جمع‌آوری شدند.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی دیگر درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز و عملکرد دولت در این باره گفت: بیش از ۹۷ درصد جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز موفق بوده‌ایم و استان تهران در این موضوع در کشور پیشتاز است. البته نهادهای مستقل از جمله سازمان جنگل‌ها نباید اجازه دهند این گونه ساخت‌وسازهای غیرمجاز صورت گیرد.

هاشمی با بیان اینکه با دولتی شدن شهرداری‌ها موافقم، گفت: پیشرفت پروژه‌های عمرانی در سال پایانی دولت شدت و سرعت می‌گیرد و پروژه‌ها تا سال آینده تمام خواهد شد.

هاشمی همچنین درباره تغییر فرمانداران شهرستان‌های تهران گفت: برنامه‌ای برای تغییر فرمانداران نداریم، اما اگر یک فرماندار بخواهد استعفا کند و یا در شورا کاندید شود؛ دیگر دست من نیست.

وی همچنین به مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در جلساتی که در ارتباط با برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم اربعین حسینی داشتیم، برقراری تمهیدات لازم در نجف اشرف بر عهده استان تهران گذاشته شد و ما انشاءالله در اربعین امسال ۷۰ هزار زائر را پذیرا خواهیم بود. در این باره با تولیت حرم مطهر امام علی (ع) هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

هاشمی همچنین درباره اختلافات در طرح ساماندهی رودخانه جاجرود و اینکه گفته شده این طرح ارزیابی زیست‌محیطی ندارد، گفت: طرح ساماندهی رودخانه جاجرود توسط مهندس رودخانه انجام می‌شود و من با آن موافقم و باید از همان ابتدا هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شد و مجوزهای لازم اخذ می‌شد.

کد خبر : ۴۰۳۳۰۸