خبرگزاری کار ایران

زرافشان:

دو دیدگاه کاملا متفاوت، باعث ایجاد چالش در هدایت تحصیلی شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۴۹۶

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: مشاوران در مدارس به توانمند کردن یادگیرنده کمک می‌کنند.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان اظهار کرد: در سندتحول بنیادین آموزش و پرورش رویکردی که برای یاددهی و یادگیری انتخاب شده است با کلید واژه موقعیت تعریف می شود و تربیت شناخت مداوم موقعیت و اصلاح و بهبود آن توسط یادگیرنده تعریف شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یادگیرنده در فرایند تعلیم و تربیت باید به درجه‌ای برسد که بتواند عامل و فاعل باشد و برای این عاملیت و فاعلیت باید به درجه ای برسد که بتواند موقعیت خود را بشناسد و در جهت حرکت به سمت نظام معیار قدم بردارد، قدم های خود را ارزیابی کند، دوری و نزدیکی خود را به هدف بسنجد و بعد بر مبنای دوری و نزدیکی و موقیعت جدیدی که در آن قرار گرفته برای حرکت به سمت موقعیت بعدی برنامه ریزی کند.

وی خاطرنشان کرد: مشاوران در مدارس سعی می کردندکه یادگیرنده خود به سمت مطلوب حرکت کند در بحث رویکرد موقعیت محور بنا بر این است که ما به جای آن که خود توانمند باشیم به توانمندکردن یادگیرنده کمک کنیم.

زرافشان افزود: ما برای اجرای هدایت تحصیلی با چالش هایی مواجه هستیم. چالش درون سازمانی به دست آوردن فهم مشترک از آن چیزی است که تحت عنوان هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش مطرح است، در بین مدیران، معلمان، مشاوران و دانش آموزان در امر مشاوره تحصیلی دو دیدگاه کاملا متفاوت وجود دارد که باعث ایجاد چالش در هدایت تحصیلی می شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتقاد اول حق دانستن انتخاب رشته برای دانش آموز است و دوم دانستن هدایت تحصیلی به عنوان یک فرایند که در طی آن دانش آموز بخشی از آن است و علاقه، استعداد دانش آموز، نیازها و امکانات کشور و آموزش و پرورش هم بخش دیگر آن است، این دو دیدگاه باید با یکدیگر جمع شوند و هدایت تحصیلی به وجود می آید که می تواند با انتخاب رشته متفاوت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز