خبرگزاری کار ایران

افتتاح بخش اورژانس بیمارستان شهدای قلعه گنج با حضور وزیر بهداشت

وزیر بهداشت ظهر امروز، بخش اورژانس بیمارستان شهدای شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان را افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح بخش اورژانس این بیمارستان گفت: خوشحالیم که ساخت بیمارستان شهدای قلعه گنج به پایان رسید و هنوز هم به طور کامل افتتاح نشده اما تعدادی پزشک عمومی و ماما در آن فعالیت دارند و امروز برای بررسی کمبودهای این بیمارستان حاضر شدیم.

وزیر بهداشت از بهره برداری کامل از این بیمارستان تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: بیمارستان شهدای قلعه گنج علاوه بر تجهیزات پزشکی،  به متخصص زنان، داخلی و اطفال نیاز دارد که به سرعت تامین می شود.

هاشمی با اشاره به وجود محرومیت در شهرستان قلعه گنج، اظهار داشت: آب آشامیدنی و سالم هنوز برای این منطقه فراهم نشده و در صورت فراهم کردن شرایط، امکان ماندگاری پزشکان را افزایش می دهد.

وزیر بهداشت در خصوص کفایت تعداد تخت های این بیمارستان برای شهرستان قلعه گنج، اظهار داشت: شهر قلعه گنج دارای ۱۶ هزار نفر جمعیت است و وجود بیمارستان ۳۲ تختخوابی برای آن کافی است.

هاشمی تصریح کرد: در این شهرستان ۲۵ پزشک عمومی و تعداد زیادی پرستار و ماما، خانه بهداشت و بهورز فعالیت دارند و به مردم خدمات ارائه می دهند که باید همیشه از نظام بابت این خدمات، تشکر کرد.

گفتنی است عملیات ساخت این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع در دو طبقه به اتمام رسیده است.

شهرستان قلعه گنج در جنوبی ترین نقطه استان کرمان واقع شده و با مرکز استان ۴۰۰ کیلومتر فاصله دارد

کد خبر : ۴۰۲۱۹۶