خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد:

نقد رسانه‌ها بهبود عملکرد سازمانی را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۷۱۶

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه حرکت کنونی نهضت جهانی و جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به سمت جامعه و محیط‌های اجتماعی است، گفت: هال‌احمر آماده است تا به همت و تلاش رسانه‌ها جنبش مثبت اجتماعی برای افزایش تاب‌آوری جامعه در بحران‌ها را شکل داده و این شاخص را در جامعه افزایش دهد.

به گزارش ایلنا، سید امیرمحسن ضیائی در نشست صمیمانه با خبرنگاران ضمن تقدیر از همراهی و حمایت خبرنگاران هلال‌احمر از این نهاد مردمی در یکسال گذشته و همچنین گرامیداشت 27 مرداد، سالروز بازگشت آزادگان عزیز به کشور، گفت: باید از خبرنگاران همراه هلال‌احمر که در یکسال گذشته ما را دیدند، از ما حمایت، مطالبه و از طرف ما مدافعه کردند، تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: اگر خبرنگاران نگاه مدافعه‌گرانه‌ای نسبت به جمعیت هلال‌احمر دارند، صرفا به معنای عملکرد خوب ما نیست، بلکه این حمایت به علت توجه و اهمیت خاصی است که نهاد مردمی هلال‌احمر برای خبرنگاران دارد.

عملکرد حرفه‌ای و تخصصی؛ از ضروریت‌های فعالیت رسانه‌ها

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه در حال حاضر نسل جدیدی از اصحاب رسانه شاداب، علاقمند و جوان شکل گرفته و به تجربه رسیده است، عنوان کرد: انتظار ما این است که اصحاب ر سانه حرفه‌ای عمل کرده، به‌روز بوده و تخصصی عمل کنند؛ امروزه رعایت اخلاق حرفه‌ای، نمادی از حرفه‌ای‌گری بوده و باید به عنوان یک اصل از سوی همه افراد مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر دنیای امروز همواره در حال تغییر ا ست و در این شرایط ر سانه‌ها به سطحی از قدرت، توانمندی و تاثیرگذاری در جوامع دست یافته‌اند که می‌توانند یک شبه جلوی یک کودتا را بگیرند.

مدیران و مسئولان به هیچ وجه به پرهیز رسانه‌ها از انتقاد نباشند

ضیائی با تاکید بر تخصصی عمل کردن رسانه‌ها، گفت: همین اندازه که رسانه‌ها در حوزه تخصصی هلال‌احمر مسلط و عمیق، وارد عمل شده و قلم بزنند، درک و برداشت و مواضع متفاوتی با سایرین خواهند داشت و اکنون نیز خبرنگارانی با هلال‌احمر همکار هستند که مطالب آنها حتی برای مدیران هلال‌احمر، مفید و قابل استفاده است.

وی با اذعان بر اینکه مدیران و مسئولان به هیچ وجه نباید به دنبال پرهیز رسانه‌ها از انتقاد باشند، خاطرنشان کرد: اساسا انتقاد موجب تامین و تحقق مناسب اهداف سازمانی، تحقق ماموریت‌ها و اصلاح حرکت مدیران و در اصل بهبود عملکرد سازمانی خواهد شد.

قدرت هلال‌احمر به ارتباط قوی با بدنه مردمی جامعه است

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در پاسخ به درخواست اصحاب رسانه برای حضور در عملیات‌های مهم این جمعیت، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید با برنامه‌ریزی و تعامل مناسب و به‌خصوص توانمند کردن خبرنگاران به تخصص‌های صحنه‌های مختلف عملیات امداد و نجات، زمینه حضور آنها را در سوانح و حوادث مختلف فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه قدرت هلال‌احمر به ارتباط قوی آنها با بدنه مردمی جامعه است، تصریح کرد: امداد و نجات و اقدامات فیزیکی، تنها بخش کوچکی از ماموریت‌های هلال‌احمر است و عملکرد اصلی این نهاد مردمی زمانی است که می‌تواند معجزه مردمی را به صحنه عمل بیاورد؛ در غیر این صورت هر سازمان عملیاتی رسمی می‌توانست وظایف امدادی را انجام داده و دیگر نیازی به تشکیل جمعیتی مردمی با سابقه فعالیت صد ساله نبود.

ریشه آسیب‌های اجتماعی در آسیب‌های بخش انسانی جوامع است

به گفته دکتر ضیائی امروزه اگر آسیبی در جوامع رخ می‌دهد، ریشه آن را باید در آسیب‌هایی دید که در بخش انسانی جوامع رخ داده است و اگر امروز شاهدیم که حساسیت لازم در جوامع برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد، ناشی از بی‌توجهی به مسائل اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در جامعه شانس تبدیل یک مخاطره به بحران بسیار زیاد است، اذعان کرد: لذا در جامعه میزان خسارات ناشی از یک حادثه و سانحه بزرگ با مخاطره مساوی است و میزان آسیب‌پذیری حتی شدت حادثه و وسعت آن را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نقش مهم رسانه‌ها در کمک به هلال‌احمر برای افزایش شاخص تاب‌آوری جامعه در بحران‌

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، گفت: تخصص رسانه‌ها می‌تواند به هلال‌احمر در افزایش شاخص تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث و بحران‌ها بسیار کمک کند؛ چراکه هم‌اکنون ما در این زمینه از رتبه جهانی مناسبی برخوردار نیستیم و به علت سانحه‌خیزی، نداشتن زنجیره مدریتی لازم برای بازگشت به شرایط طبیعی پس از بحران و وضعیت اقتصادی، شاخص تاب‌آوری مناسبی در برابر حوادث و بحران‌ها نداریم.

وی تاکید کرد: ضروری است تا با همکاری و همراهی رسانه‌ها نهضت و جنبشی را در زمینه میزان افزایش تاب‌آوری در برابر بحران‌ها شکل دهیم تا سال آینده در همین موقعیت بتوانیم خبر از بهبود شرایط تاب‌آوری جامعه در بحران‌ها بدهیم.

رونمایی و صدور کارت امدادگر خبرنگار برای 6 تن از خبرنگاران هلال

در این مراسم از کارت امدادگر خبرنگار رونمایی شد و به 6 تن از خبرنگارانی که دوره‌های آموزشی تخصصی هلال‌احمر را سپری کرده و واجد شرایط دریافت بودند، کارت امدادگر خبرنگار ارائه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز