خبرگزاری کار ایران

در همایش مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان مطرح شد:

انتقاد به جذب 10 هزار نیرو در دانشگاه فرهنگیان/ نویدادهم: قانون باید اجرا شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۲۷۳

در همایش مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان نسبت به جذب 10 هزار نیرو در این دانشگاه انتقاد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین همایش سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه در حال برگزاری است. در این مراسم مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان نسبت به نوع اجرای ماده 28 اساس نامه دانشگاه فرهنگیان و همچنین به کارگیری 10 هزار نفر از طریق کنکور سراسری 95 در این دانشگاه انتقاد کردند.

مهدی نویدادهم؛ دبیر شورای عالی آموزش و پرورش در واکنش به این انتقادات اظهار داشت: اجرایی کردن ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان یک قانون است و باید اجرا شود؛ در حال حاضر باید به فکر اجرایی کردن هر چه بهتر این قانون باشیم. در این مسیر مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری می‌توانند به ما کمک کنند.

وی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: می‌توان ادعا کرد که این سند بالاخص در بخش نظری قوی‌ترین سند در کشور است.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش در یک دوره گذار است و امروز گفتمان غالب آموزش و پرورش گفتمان تحول است.

وی با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چند نکته ویژه دارد، گفت: یکی از مباحث جدی سند این است که باید زمینه دستیابی به حیات طیبه دانش‌آموزان فراهم شود. از سوی دیگر در سند تحول بر چرخش نظام آ‌موزشی به یک نهاد فرهنگی – تربیتی تاکید شده است.

عضو هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان خطاب به مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: نمایندگی‌ها در دانشگاه مجسمه صمیمیت و محبت هستند و اگر بخواهیم تحکم کنیم، بازی را باخته‌ایم نمایندگان باید در سیستم فراجناجی عمل کنند و نقش پدری خود را همراه داشته باشند.

نویدادهم به وضعیت نیروی انسانی آموزش و پروش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش وضعیت بسامانی نیست؛ البته سعی شده این وضعیت ساماندهی یابد اما تاکنون شاهد تغییرات ویژه‌ای نبودیم. در حال حاضر از یک میلیون و 30 هزار پرسنل در آموزش و پرورش به 970 هزار نیرو رسیده‌ایم و علیرغم اینکه گفته می‌شود؛ 300 هزار نیرو در آموزش و پرورش اضافه هستند، اما در برخی نقاط همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدادی در مقابل مجلس ازدحام کردند و تقاضای استخدام دارند،‌ گفت: ما هر چه مخالفت کنیم بالاخره این افراد حکم می‌گیرند و استخدام می‌شوند، ولی امیدوارم روزی برسد که ورودی آموزش و پرورش تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز