خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون حقوقی شورای عالی استان‌ها:

کاهش نقش شوراها و شهرداری‌ها با تصویب لایحه برنامه ششم توسعه

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۶۹۴

سخنگوی کمیسیون حقوقی شورای عالی استان‌ها با اشاره به تفکیک امور محلی از ملی طی سالیان اخیر و شکل‌گیری شوراها اظهار کرد: با توجه به ایجاد قابلیت‌های فنی تخصصی و اجرایی به وسیله شوراها در بدنه شهرداری‌ها تصویب لایحه برنامه ششم توسعه در بخش مدیریت شهری تیر خلاصی بر پتانسیل شوراها در امور محلی شهرها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصغر جهانیان در جلسه امروز شورای عالی استان‌ها به اصول هفتم و صد قانون اساسی اشاره کرد و گفت: با نگاه به این دو اصل شوراها تاکنون توانسته‌اند، منشأ خدمات ارزنده‌ای در حوزه فعالیت‌های محلی و منطقه‌ای خود باشند اما با توجه به اینکه لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس در حال بررسی است نگرانی‌های جدی در این حوزه وجود دارد.

وی ادامه داد: در صورت تصویب این لایحه در بخش مدیریت شهری شاهد کاهش نقش شوراها و شهرداری‌ها بوده و این حوزه عملا دولتی خواهد شد.

جهانیان با تاکید بر اینکه بر اساس لایحه مذکور عوارض شهرداری‌ها در اختیار سازمان شهرداری‌ها ، دهیاری‌ها و استانداری‌های کشور قرار خواهد گرفت، ادامه داد: مطابق بندهای الف، ب و ج ماده 4 لایحه برنامه ششم توسعه اختیارات شوراهای اسلامی شهر در خصوص تصویب و نظارت بر درآمدها و هزینه‌های شهرداری‌ها لغو می‌شود و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جای شوراها را خواهند گرفت.

نماینده استان همدان در ادامه این مطلب افزود: بر خلاف آنچه دولت‌ها اظهار می‌کنند، اراده آنها کاهش اختیارات و تنزل جایگاه شوراها است.

وی با اشاره به تفکیک امور محلی از ملی طی سالیان اخیر و شکل‌گیری شوراها اظهار کرد: با توجه به ایجاد قابلیت‌های فنی تخصصی و اجرایی به وسیله شوراها در بدنه شهرداری‌ها تصویب لایحه برنامه ششم توسعه در بخش مدیریت شهری تیر خلاصی بر پتانسیل شوراها در امور محلی شهرها خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز