خبرگزاری کار ایران

زرافشان اعلام کرد:

جزییات معدل و قبولی دانش‌آموزان متوسطه در سال 95

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۵۱۱

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش جزییات عدل و قبولی دانش‌آموزان متوسطه در سال 95 را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان در سومین روز از سی‌وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور ضمن اشاره به اینکه پوشش واقعی متوسطه اول 94 درصد ذکر می‌شود، اما با احتساب 150 هزار دانش‌آموز مشغول در دوره ابتدایی در سنین 12 تا 14 سالگی، پوشش تحصیلی افراد 12 تا 14 سال ما 97 درصد است.

وی همچنین به ارسال طرح "معلمان چند مهارتی" به استان‌ها در اواخر خردادماه اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در مناطق کم جمعیت روستایی بتوانیم مدارس متوسطه را راه‌اندازی کنیم.

زرافشان با تاکید بر اینکه برای مدارس شبانه‌روزی بهترین راه حل برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق محروم است، گفت: مدارس روستامرکزی، بزرگسالان و آموزش از راه دور به تحصیل دانش‌آموزان در مناطق روستایی کمک می‌کنند.

وی در حال حاضر 7790 مدرسه تحت پوشش ارتقای مدیریت آموزشگاهی هستند، تصریح کرد: تعداد این مدارس مهرماه امسال به 14 هزار و 108 مدرسه خواهد رسید.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از تربیت 250 مربی کارآفرین برای استان‌ها  خبر داد و گفت: مدیران پژوهشسراها، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و باید از آنها حمایت شود تا دانش‌آموزان کارآفرین شناسایی و در مسیر صحیح هدایت شوند در این راستا برنامه ارتقای کیفیت یادگیری گروه‌های آموزشی به زودی ابلاغ می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره قبولی دانش آموزان در مقطع متوسطه گفت:  در سال 91 میانگین معدل کتبی مقطع متوسطه 11.23 بود و میزان قبولی 76.3 درصد بود که این رقم برای معدل کتبی برای سال 95 به 12.46 رسید و 84.51 نیز درصد قبولی‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز