خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی مطرح کرد:

اخلاق پزشکی را با دو واحد درسی نمی‌توان آموزش داد/ آخرین وضعیت پرونده فوت کیارستمی

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۵۳۶

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: پرونده مرحوم کیارستمی در دادسرای نظام پزشکی در حال بررسی است و هنوز به هیئت‌های انتظامی این سازمان نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی؛ رئیس سازمان نظام پزشکی کشور صبح امروز در مراسم تقدیر و تشکر از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: امروز شاهد تخصصی شدن ورود رسانه در عرصه‌های مختلف هستیم که یکی از این حوزه‌ها سلامت بوده است و خبرنگاران عالمانه در این حوزه ورود پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: آنچه برآیند رفتار حرفه‌ای است؛ دلسوزی عالمانه و بیطرفانه با نگاه مردم دوستی و دفاع از مردم و از جامعه پزشکی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه اخلاق پزشکی عملا باید ملکه ارائه خدمات درمان و سلامت باشد، گفت: این مساله امکان‌پذیر نیست که بتوان با 2 واحد درسی اخلاق پزشکی را به دانشجویان این رشته آموزش داد و بهترین راه برای فراگیری اخلاق پزشکی در بین فراگیران این علم در طول تحصیل و با ممارست بیشتر است.

زالی در خصوص پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی اظهار کرد: پرونده کیارستمی در حال رسیدگی در نظام پزشکی به عنوان مرجع ذیصلاح است و ما سعی کرده‌ایم از وزارت بهداشت نمایندگانی حضور داشته باشد و در این راستا دکتر حریرچی ، دکتر آقاجانی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در بررسی‌های اولیه حضور داشتند و ما پرونده را با متدلوژی فازبندی پیش برده‌ایم و در هر جایی از پرونده که ابهام وجود داشته باشد تا زمانی که اقناع همه کارشناسان حاصل نشده به مرحله بعدی ورود پیدا نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در مراحل رسیدگی به این پرونده مشخص شد که بعضی از ابعاد پرونده مرحوم کیارستمی قابلیت رسیدگی در مجمع عمومی را ندارد و پرونده به کارگروه‌های کوچک‌تر ارسال شد.

وی با اشاره به حضور فرزند کیارستمی در جلسه دوم رسیدگی به پرونده وی اظهار کرد: یک جلسه خصوصی نیز با ایشان داشته‌ایم و بر اساس نتیجه آن جلسه نماینده تام‌الاختیاری را از میان پزشکان انتخاب و به ما معرفی کردند که از قبل نیز این پزشک را به جلسات خود دعوت کرده بودیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد: تاکنون شکایت رسمی توسط خانواده کیارستمی در هیچ نهادی ثبت نشده است ولی پرونده مراحل رسیدگی خود را طی می‌کند.

زالی گفت: ما در مورد فوت مرحوم کیارستمی صحبت می‌کنیم، اما نمی‌شود بدون وجود قسمت‌های آخر پرونده نظر کاملی را داد و وجود پرونده برای ما حیاتی است و با وجود اینکه ما پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی را از سازمان نظام پزشکی فرانسه درخواست کرده‌ایم و حتی درخواست کردیم که نظر فنی خود را به ما ارائه بدهند تاکنون هیچ پاسخی از فرانسه دریافت نکرده‌ایم البته به ما اعلام کردند که نامه ما به سازمان نظام پزشکی فرانسه واصل شده، ولی هنوز عکس العمل مطلوب و مشخصی به ما ارائه نشده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با دسترسی خانواده کیارستمی به پرونده اظهار کرد: ما از خانواده ایشان درخواست کرده‌ایم که اگر فایل بالینی در اختیار دارند آن را به ما بدهند و من اطمینان ندارم که تمام اوراق بالینی مربوط به پرونده پزشکی در اختیار خانواده مرحوم کیارستمی باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به نبود شاکی خصوصی پرونده در مرحله دادسرای نظام پزشکی است، گفت: دادسرای سازمان نظام پزشکی عملکردی شبیه به قوه قضائیه دارد و در حال حاضر پرونده مرحوم کیارستمی در مرحله دادسرایی بوده و حتی به هیئت‌های انتظامی ما هم نرسیده است و این پرونده در دادسرا پس از جلب نظر کارشناسی به دادیار داده می‌شود و دادیار نظر خود را به دادسرا اعلام می‌کند و رأی در هیئت‌های انتظامی صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز