خبرگزاری کار ایران

سکوتِ میراث‌فرهنگی در برابر تعطیلی موزه عروسک‌های ملل

درحالیکه یک ماه از تعطیلی موزه عروسک‌های ملل به دلیل مشکلات مالی می‌گذرد، سازمان میراث فرهنگی به گفته مدیر این موزه هیچ واکنشی در برابر این مساله از خود نشان نداده و سکوت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک ماه پیش مدیران موزه عروسک‌های ملل، تنها موزه مربوط به کودکان در تهران که به‌صورت خصوصی اداره می‌شد به دلیل مشکلات مالی تعطیل و عروسک‌ها به انباری منتقل شدند.

در همان ایام کمیته ملی موزه‌های کشور با برگزاری جلسه‌ای این خبر را در رسانه‌ها اعلام کرد و تعطیلی این موزه خصوصی را مطرح کرد، آنهم  در دورانی که به گفته مدیرکل موزهای و اموال منقول کشور اظهار می‌کند «قرار است  در نهایت به جایی برسیم که هر روز یک موزه در کشور راه‌اندازی کنیم تا به طرح هر خانه یک موزه اجرایی شود.»

اکنون پس از گذشت یک ماه از تعطیلی این موزه علی گلشن (مدیران  موزه عروسک‌های ملل) در مورد آخرین وضعیت این موزه و واکنش سازمان میراث فرهنگی به تعطیلی آن  به خبرنگار ایلنا گفت: سازمان میراث فرهنگی هیچ عکس‌العملی نداشت، ما هیچ حمایتی از جانب سازمان میراث فرهنگی نشدیم و از سوی آنها تماسی با ما گرفته نشد.

وی با اشاره به اینکه موزه در حال حاضر همچنان تعطیل است، ادامه داد: مذاکراتی با شهرداری داشتیم که به نتیجه نرسید برای آقای قالیباف هم نامه دادیم که پاسخی داده نشد و همچنان به دنبال جای مناسب برای موزه هستیم، جایی که بتوانیم هزینه‌های آن را پرداخت کنیم.

مدیر موزه عروسک‌های ملل افزود: اکنون مهمترین مشکلات ما تامین امنیت موزه و تامین اجاره بهاست اما امیدواریم بتوانیم در آینده دوباره موزه را برپا کنیم.

گلشنی در مرود صحبت کارگر مدیرکل امور موزه‌ها مبنی بر اجرای طرح هر خانه یک موزه؛ گفت: صحبت ایشان برای ما بسیار جالب است زیرا هم اکنون موزه‌هایی که وجود دارد را نمی‌توانند به خوبی مدیریت کنند و از موزه‌های بخش خصوصی نیز نمی‌توانند حمایت کنند آنوقت چگونه توقع دارند بخش خصوصی موزه راه‌اندازی کند، در دیگر کشورها، شهرداری‌ها یا دیگر مسولان مجموعه‌داران را حمایت می‌کنند؛ ملکی در اختیارشان می‌گذارنند؛ مجموعه‌شان را بیمه می‌کند و خدمات مختلفی به آنها ارائه می‌دهند اما وقتی در ایران هیچ حمایتی نمی‌شود حرف‌های آقای کارگر نمی‌تواند واقعی بشود و بیشتر شبیه یک رویاست.

کد خبر : ۳۹۶۸۱۵