خبرگزاری کار ایران

اهدای وسایل خانگی مازاد به نیازمندان در دستور کار وزارت رفاه

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۷۷۸

مدیرکل دفتر امور حمایتی وزارت رفاه گفت: طرح ملَی خیر جمعی حلقه مهربانی، با هدف اهدای وسایل خانگی مازاد نیکوکاران و خیرین به خانواده‌های نیازمند، در دستور کار وزارتخانه قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، عبدالرحیم تاج الدین با اشاره به موضوع احسان و نیکوکاری در شرع مقدَس اسلام و جایگاه بسیار والای آن در میان ایرانیان گفت: طرح ملَی خیرجمعی «حلقه مهربانی»، با هدف اهدای وسایل خانگی مازاد نیکوکاران و خیرین به خانواده های نیازمند، در جهت برآورده شدن بخشی از نیازهای جامعه هدف، در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان از تاریخ ۲۲ خرداد ماه امسال، به مدت یک هفته در برنامه زنده‌ فصل اوَل در شبکه رادیویی جوان به معرفی طرح مذکور پرداخته شد.

وی ادامه داد: همچنین به منظور شناساندن هر چه بهتر طرح به عموم مردم و ترویج فرهنگ خیر جمعی، کارشناس دفتر امورحمایتی و توانمندسازی به همراه مدیرکل منطقه ۱۳ پستی استان تهران (مجری اصلی شرکت پست در استان تهران) در برنامه زنده تلویزیونی «مردم چی می گن» در شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران به شرح جزییات دستورالعمل اجرایی طرح «حلقه مهربانی» پرداختند.

تاج الدین در ادامه تصریح کرد: در این راستا به منظور دریافت کالا از مبدأ (اهداکننده)، ارزیابی، حمل، نگهداری موقت در انبار، بیمه و تحویل کالا به نیازمندان برای مدت یکسال تفاهم نامه  همکاری با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: فرد اهداکننده وسایل خانگی با ارسال کلمه «سلام» به شماره ی ۲۰۰۰۶۴۴۹ ، فرد نیازمند با تکمیل اطلاعات خود در سامانه samanehrefah.ir و احصاء آمار دقیق دریافت کالا از نیکوکاران و خیرین، شناسایی نیازمندان و اولویت بندی برای تحویل کالا، برعهده افراد تشخیص و هماهنگ کننده مؤسسات خیریه منتخب (که بر اساس ضوابط خاصی انتخاب می شوند) است.

وی ادامه داد: لیست نهایی افراد اهداکننده و نیازمند از طریق معاونت رفاه اجتماعی برای اجرا در اختیار شرکت پست قرار می گیرد. کالاهای جمع آوری شده در طرح «حلقه مهربانی» با نظارت معاونت رفاه اجتماعی به صورت یک سوم  برای بهزیستی، یک سوم برای کمیته امدادامام خمینی (ره) و یک سوم برای مؤسسات خیریه ارائه می‌شود.

تاج الدین تصریح کرد: ضمناً مکاتبه ای در خصوص اجرایی کردن طرح «حلقه مهربانی» در سراسر کشور با ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و شرکت پست استان ها انجام شد. تا کنون بیش از ۱۰ استان نسبت به برگزاری جلسات، اجرای برنامه رادیویی و تلویزیونی اقدام کرده و گزارش اقدامات انجام شده را برای دفتر امور حمایتی و توانمندسازی ارسال کرده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر، این معاونت در حال تهیه و تدوین بسته‌ تبلیغات فرهنگی حلقه مهربانی در سراسر کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز