خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی در گفت‌وگو با ایلنا:

خانه پناهی تا هفته آینده ثبت ملی می‌شود

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی با اشاره به اینکه خانه پناهی واجد ارزش است، گفت: این خانه تا اوایل هفته آینده ثبت ملی می‌شود.

فرهاد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با خانه تاریخی پناهی در خیابان انقلاب تهران که گفته می‌شود در سال 1317 توسط مارسل دوبرل، معمار فرانسوی ساخته شده است، اظهار کرد: خانه پناهی در حال ثبت ملی است و تا اول هفته آینده ثبت و اعلام می‌شود.

وی در ارتباط با شایعات منتشر شده مبنی بر احتمال تخریب آن توسط کمیته امداد که اکنون این خانه را در اختیار دارد، افزود: هم اکنون به مسئولان محترم کمیته امداد اعلام می‌کنیم که این خانه باارزش شناخته شده است و در فرآیند ثبت قرار دارد و تخریب آن غیرقانونی است.

 مدیرکل ثبت آثار تاریخی همچنین در ارتباط با تخریب خانه تاریخی «ملکه توران» توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: این خانه  ثبت اضطراری شده است  و ثبت اضطراری و عادی هر دو قوانین یکسانی دارند و مشمول حمایت‌های قانونی یکسانی می‌شود و هردو در یک فهرست هستند، هر اثری که در فهرست آثار ملی ثبت می‌شود؛ مشمول همه حمایت‌های قانونی است و تفاوت نمی‌کند که تخت جمشید باشد یا خانه توران.

نظری تاکید کرد: تخریب خانه توران اقدامی غیرقانونی است و کسانی که خانه توران را تخریب کردند می‌دانستند که این خانه ثبت شده است. ما این پرونده را به دادگاه می‌بریم تا مشخص می‌شود که کار تخریب‌کنندگان قانونی بوده یا خیر.

 

 

کد خبر : ۳۹۴۷۴۰