خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس:

فراهم شدن بستر فعالیت اقتصادی مانع از بروز اعتیاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۳۹۹۱

نماینده مجلس دهم فراهم شدن بستر فعالیت اقتصادی در همه شهرها را مانع از بروز اعتیاد عنوان کرد و بیان داشت: مجلس و دولت باید دست سرمایه داران را گرفته و فعالیت آنها را به سمت شهرهای دیگر به غیر از تهران سوق دهند تا علاوه بر اشتغال‌زایی، جمعیت تهران کاهش و آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد به حداقل برسد.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، سید حمزه امینی اظهارداشت: تنها راه مبارزه با اعتیاد از طریق ایجاد اشتغال امکان پذیر است و در صورتی که همه افراد به ویژه جوانان مشغول کار و اشتغال باشند دیگر به سمت مواد مخدر سوق نخواهند یافت.

وی با بیان اینکه هر خطایی در کمین فرد بیکار وجود دارد، افزود: بیکاری معضل بسیاری از جوامع است و هر کشوری که در اشتغالزایی موفق شود می تواند ادعای پیروزی در مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را سردهد. لذا یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌های پیشگیری و مبارزه با اعتیاد ایجاد اشتغال و رفع موانع بیکاری است.

نماینده مجلس دهم ادامه داد: برای ایجاد اشتغال شعار وابستگی به خارج نباید سر دهیم چرا که کشور ما غنی است به طور مثال در منطقه هشترود آذربایجان و تبریز یکی از حاصلخیزترین زمین های کشورزی وجود دارد ولی دولت به این مسأله توجه نکرده است. پر حجم ترین سد در این منطقه تشکیل شده و با گذشت 10 سال اقدامی برای فازهای بعدی صورت نگرفته در حالی که هر فاز ظرفیت ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی برای 4 هزار نفر را دارد و با این رویکرد دیگر فردی بیکار در منطقه نخواهد بود.

امینی با بیان اینکه وقتی در شهرها بیکاری وجود داشته باشد، افراد جهت کاریابی به شهرهایی همچون تهران مهاجرت می کنند، تصریح کرد: تجمع جمعیت در کلان شهری همچون تهران به صورت غیرعادی سبب بروز آسیب اجتماعی می شود لذا فراهم کردن بستر فعالیت اقتصادی در همه شهرها می تواند عاملی مهم در پیشگیری از اعتیاد باشد.

وی اضافه کرد: برای اشتغالزایی باید از تولید داخل حمایت کرد. متأسفانه امروزه بسیاری از کارگاه های تولیدی در تهران هم رو به تعطیلی بوده و این مسأله معضلات فراوانی به همراه دارد. مجلس و دولت باید دست سرمایه داران را گرفته و فعالیت آنها را به سمت شهرهای دیگر هم سوق دهند تا علاوه بر اشتغالزایی، جمعیت تهران کاهش و آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد به حداقل برسد.

نماینده مجلس دهم در ارتباط با موضوع شادی و تأثیر آن بر اعتیاد گفت: کمبود شادی بستگی به تعریفی که از آن می‌شود، دارد ولی به طور کلی در جامعه اسلامی شادی کم نیست و بهترین نوع شادی نیز راز و نیاز با خداوند متعال است و در صورتی که شادی باطنی در انسان از تقرب الهی بروز کند، قطعا فرد را از گناه و ناهنجاری همچون اعتیاد باز می دارد.

وی با بیان اینکه تقویت ایمان شادی به ارمغان آورده و از اعتیاد پیشگیری می کند، خاطر نشان کرد: رویکردی که وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مطرح کرده به نظرم معقول و منطقی بوده است و در صورتی که همه دستگاه ها و مردم به مسئولیت و نقش خود در این زمینه توجه کنند، اعتیاد ریشه های آن نابود خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز