خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

بعد از مرگ فاطمه، دستورالعمل ایمن‌سازی پارک‌ها ابلاغ شد

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه پیمانکار پارک مقصر اصلی حادثه فاطمه بوده است از ابلاغ دستورالعملی به تمامی مناطق تهران برای ایمن‌سازی پارک‌ها خبر داد.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت پرونده فاطمه دختر ۵ ساله‌ای که یک ماه پیش در آبنمای پارکی  واقع در منطقه ۱۵ تهران کشته شد، گفت: بر اساس آخرین خبری که از قاضی پرونده گرفته‌ام؛ بنابر اخطارهای قبلی شهرداری منطقه ۱۵ به پیمانکار پارک، مقصر اصلی پیمانکار مذکور بوده است، اما هنوز نمی‌دانم حکم نهایی صادر شده است یا نه.

وی با اشاره به دردناک بودن حادثه فاطمه ادامه داد: این حادثه تلخ منجر به ابلاغ دستورالعملی به تمامی مناطق شد که بر اساس آن تمامی پارک‌ها و مراکز عمومی موظف شدند؛ ۳۰ اقدام را برای ایمن سازی این فضاها انجام دهند که این موارد شامل ایمن سازی آبنماها، پله‌ها ، باغات، دیوارها، نرده‌ها و...است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این دستورالعمل تازه ابلاغ شده، اما ضروری است که از شهرداری بخواهیم به عنوان ناظر گزارش کارکرد این دستورالعمل را به ما ارائه دهد و من این موضوع را به شورای شهر پیشنهاد خواهم کرد.

شاکری اظهار کرد: از اشهردار منطقه ۱۵ نیز موضوع را پی گیری کردم که ایشان نیز به صورت غیررسمی گزارشی از اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت معیشت خانواده طفل ارائه داد. این اقدامات  در زمینه اشتغال و کمک به سایر فرزندان خانواده  و... صورت گرفته است.

این عضو شورای شهر همچنین درباره حادثه شهران با بیان اینکه حدود ۸ کارشناس از طرف قوه قضائیه مشخص شده‌اند که مشغول بررسی موضوع هستند، گفت: با اعلام نتیجه نهایی میزان قصور هر یک از دستگاه‌ها توسط دادستانی مشخص خواهد شد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر با تاکید براینکه جلساتی که تاکنون تشکیل شده است؛ کارشناسی بوده و نه تعیین مقصر بیان کرد: میان شورای شهر و دادستانی جلسه‌ای در این خصوص تشکیل نشده، اما شورای شهر با شهرداری و برخی سازمان‌های تخصصی درباره این حادثه جلساتی داشته است.

کد خبر : ۳۹۲۳۵۷