خبرگزاری کار ایران

جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» از فردا آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۲۳۹

معاونت گردشگری سازمان به منظور ترویج فرهنگ غذا‌های ملی و بومی و منطقه‌ای استان‌ها و همچنین ترویج سفره‌های ایرانی و احیاء دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هر منطقه در بین مردم و خانواده‌ها و ترویج دوباره طبخ و ارائه غذا‌های سنتی؛ بومی و محلی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا؛ هتل‌های هر شهر و استان مبادرت به برگزاری «جشنواره سفره ایرانی؛ فرهنگ گردشگری کرده است، این جشنواره در قالب ۸ گروه استانی و با حضور شرکت کنندگان گروهای حرفه‌ای دست اندر کار در صنعت تغذیه و غذا برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، دلاور بزرگ‌نیا؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران که میزبانی اولین گروه استانی این جشنواره را بر عهده دارد، گفت: اولین گروه این جشنواره شامل شرکت کنندگان استانهای مازندران، گلستان، گیلان و قزوین است و جشنواره در مجتمع تفریحی بام سبز رامسر در مجاورت تله کابین بزرک شهر رامسر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش اصلی و جانبی برگزار می‌شود، بخش اصلی شامل شرکت کنندگان استانهای گروه اول که در مسابقه این جشنواره با زیر گروه‌های حرفه‌ای واجد شرایط در امر تهیه طبخ و توزیع غذا برگزار می‌شود و محدودیتی در تعداد زیر گروه‌های هر استان که در این بخش جشنواره حضور می‌یابند، وجود ندارد.

بزرگ نیا ادامه داد: هر استان و زیر گروه‌های مربوطه در ۴ بخش تخصصی شامل پیش غذا، غذای اصلی، دمنوش‌ها و نوشیدنی‌ها و دسر‌ها در این مسابقه و جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران اضافه کرد: داوری این مسابقات نیز در دو بخش صورت می‌گیرد، مرحله اول داوری در انتخاب آشپز برگزیده بصورت متمرکز و کاملا تخصصی است که توسط ۵ نفر داور شامل ۳ نفر داور ملی و ۲ نفر داور محلی انجام خواهد شد و مرحله یا بخش دوم داوری شامل نظر سنجی مردمی است که از طریق توزیع فرم نظرسنجی بین مردم صورت می‌گیرد.

وی افزود: علت توجه به غذا و برگزاری این جشنواره ملی سراسری این است که غذا به همراه فرهنگ محلی، نوع پوشش محلی و معماری محلی از ارکان چهارگانه فرهنگ هر منطقه محسوب می‌شود و هدف دیگر این جشنواره معرفی و ارائه غذاهای محلی آن در منوی غذای رستوران‌ها و هتل‌ها به عنوان یکی از جاذبه‌های جذب و جلب گردشگر است زیرا غذا به همراه سایر جاذبه‌ها از دلایل و علت‌های مهم، قوی و موثر در جلب گردشگر به جوامع شناخته شده و اثبات شده است.

بزرگ نیا ادامه داد: همچنین در حاشیه این جشنواره و بیرون از فضای رقابت استانهای اصلی، شرکت کنندگانی از همه استانهای کشور بصورت دعوت و شرکت عمومی در زمینه غذا و صنعت غذا به رقابت فروش و ارایه محصولات فرهنگی و غذایی خود خواهند پرداخت و مراسم و ایین‌های استانی مرتبط با غذا، میزبانی، سفره آرایی و غذا برگزار می‌کنند.

وی در پایان گفت: از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای این جشنواره همچنین به صنعت رستوران داری و اجزای تشکیل دهنده این صنعت و صنایع وابسته و مرتبط با امر تغذیه و غذا و معرفی به گروه‌های علاقه‌مند شامل هتلداران، رستوران داران و خانواده‌ها می‌توان نام برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز