خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سنجش کشور:

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۸ تا ۲۰ مرداد اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۲۵۲

رئیس سازمان سنجش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۵ در مرداد ماه خبرداد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم خدایی گفت: صبح امروز آزمون سراسری سال ۹۵ آغاز شد و تاکنون مشکل خاصی در حوزه‌های امتحانی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: حدود ۸۶۰ هزار داوطلب درآزمون سراسری سال ۹۵ در دو روز به رقابت می‌پردازند و حدود ۱ میلیون و ۱۴ هزار کارت ورود به جلسه برای این آزمون صادر شده است.

خدایی افزود: ‌ بر اساس رای دیوان عدالت اداری و مصوبه مجلس شورای اسلامی، امسال تاثیر سوابق تحصیلی روی آزمون سراسری ۲۵ درصد و مثبت است و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۶ در مهر ماه اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت دانشگاه‌ها بیشتراز داوطلبان است. سال گذشته ظرفیت دانشگاه‌ها بیش از ۷۰۰ هزار نفر بود و ۴۲۸ هزار نفر پذیرفته شدند و۳۴۰ ظرفیت در آزمون سراسری نیز خالی ماند. بیشتر ظرفیت‌ها متعلق به گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی است در حالی که ۶۰ درصد داوطلبان در علوم تجربی به رقابت می‌پردازند و ظرفیت این گروه آزمایشی نسبت به گروه‌های آزمایشی دیگر کمتر است.

خدایی با بیان اینکه امکان حذف کنکور برای برخی از رشته‌های پرطرفدار وجود ندارد تصریح کرد: در حال حاضر ۸۲ درصد داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می‌شوند. و این میزان در سال آینده به ۸۵ درصد خواهد رسید.

وی اظهار کرد: ظرفیت پذیرش کنکور ۹۵ حدود ۷۵۰ هزار نفر است البته این ظرفیت هنوز نهایی نشده است، و در زمان اعلام نتیجه ظرفیت پذیرش قطعی مشخص می‌شود.

خدایی همچنین از قرار گرفتن سوالات هر گروه آزمایشی ۲ ساعت بعد از برگزاری آزمون روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www. sanjesh. org خبر داد و گفت: کلید سوالات از ساعت ۸ شب یک شنبه هفته آینده روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. همچنین نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۵ ۱۸ تا ۲۰ مرداد اعلام می‌شود و انتخاب رشته یک هفته بعد از اعلام نتایج اولیه آغاز خواهد شد و نتایج نهایی این آزمون نیز هفته آخر شهریور به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

خدایی ادامه داد: ۱۵ درصد آموزش عالی رایگان است زیرا با توجه به بودجه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، بودجه کافی برای پذیرش دانشجوی روزانه ندارند، در حال حاضر توسعه پذیرش دانشجو در دوره‌ روزانه مطرح نیست و میزان پذیرش دانشجو در دوره روزانه طی سالهای گذشته روند ثابتی را طی کرده است. در حال حاضر بین ۷۰ تا ۸۰ درصد دانشجویان دوره‌ دکترا و ۳۵ تا ۴۰ درصد دانشجویان کار‌شناسی ارشد در دوره‌ روزانه و به صورت رایگان تحصیل می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز