خبرگزاری کار ایران

توصیه‌‌های مهم به داوطلبان کنکور؛

امکان انتقال یا مهمانی دائم برای فاقدین شرایط وجود ندارد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به اشاره به آیین نامه نقل و انتقال و مهمانی این دانشگاه گفت: تنها برای مواردی که در این آیین نامه اشاره شده، امکان انتقال و مهمانی دائم وجود دارد و به هیچ عنوان متقاضیان فاقد شرایط نمی‌توانند انتقال کامل داشته باشند.

به گزارش ایلنا،طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از ثبت نام ۴ هزار و ۸۹۰ نفر در سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰ درصد متقاضیان براساس جدول همترازی اقدام کرده، ۴۰ درصد دیگر شامل فاقدین شرایط، ۷۲۵ مورد ایثارگران و خانواده شهدا و ۶۱۰ نفر دارای شرایط ازدواج، فوت والدین و یا فرزند اعضای هیات علمی هستند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص نقل و انتقال و مهمانی آیین نامه روشن و جامعی دارد که در دسترس همه واحد‌ها قرار داشته و بر روی سایت واحد‌ها نیز قرار دارد. در این آیین نامه تمامی موارد تعریف شده و نیازی به مراجعه به سازمان مرکزی نیست.

هاشمی با اشاره به متقاضیان نقل و انتقال که فاقد شرایط تعریف شده هستند، گفت: این دسته از افراد ممکن است توضیحاتی برای درخواست خود داشته باشند که در کمیسیون موارد خاص به آن‌ها رسیدگی و پاسخ داده می‌شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص انتقال کامل دانشجویان خاطر نشان کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرزندان اعضای هیات علمی با شرایط تعریف شده و یا مواردی که در آیین نامه به آن‌ها اشاره شده می‌توانند انتقال کامل داشته باشند و افراد فاقد شرایط به هیچ عنوان انتقال یا مهمانی دائم ندارند.

هاشمی با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخاب رشته داوطلبان کنکور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بخش مشاوره داوطلبان کلاس‌هایی را در واحد‌ها برگزار می‌کند تا آن‌ها براساس واقعیت‌های موجود اقدام به انتخاب رشته کنند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به کمک آموزش و پرورش می‌تواند می‌تواند راهنمایی‌های علمی را در اختیار داوطلبان کنکور قرار دهد، همچنین به خانواده‌ها توصیه می‌شود فرزندان خود را تا حد امکان تحت فشار قرار ندهند تا آن‌ها بتوانند آزادانه آینده خود را انتخاب کنند چرا که بسیاری از این دانشجویان با افت تحصیلی و مشروط شدن در دانشگاه مواجه می‌شوند.

کد خبر : ۳۹۰۰۱۱