خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان نظام پرستاری تاکید کرد:

ضرورت راستی آزمایی گزارشات وزارت بهداشت درباره پرداخت‌های نجومی

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۷۵۳

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: گزارشات وزارت بهداشت در خصوص پرداخت‌های نجومی به سازمان بازرسی راستی‌آزمایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریف مقدم امروز در نشست خبری با اشاره به عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاران بعد از 9 سال از تصویب این قانون اظهار کرد: در طی این مدت تمام اقدامات کارشناسی انجام شده است، ولی وزارت بهداشت با بهانه‌های مختلف در دوره‌های مختلف عزمی برای اجری این قانون نداشته است و در سال‌های گذشته نیز هیچ اعتنایی به آن نکرده است.

وی افزود: در آخرین نشست سازمان نظام پرستاری با شورای عالی بیمه در آستانه روز پرستار قرار بود؛ بسته‌های خدمتی و پکیج تعرفه‌گذاری پرستاری آماده شود که ما نیز این بسته‌ها را آماده و ارسال کردیم اما دبیرخانه شورای عالی سلامت گفتند که این بسته‌ها همراه با نامه‌ای از وزارت بهداشت باشد که وزارت بهداشت نیز تاکنون هیچ اقدامی دراین زمینه نکرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: طرح تحول سلامت که 10 هزار میلیارد تومان بودجه به آن تخصیص داده شده است و بعد از گذشت دو سال هنوز امضاکنندگان آن مشخص نیستند و هیچ پشتوانه کارشناسی نیز ندارد یک شبه تصویب می‌شود اما قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری طی 9 سال است که اجرایی نشده است.

شریفی‌مقدم با اشاره به انتشار فیش‌های حقوقی از پزشکان اظهار کرد: بحث فیش‌های حقوقی از ابتدا به طور خوبی در رسانه‌ها مطرح شد اما در حال حاضر خیلی بد این بحث دارد جمع می‌شود.

وی افزود: در گزارش آقای جهانگیری به رئیس جمهور آمده است که پرداخت‌های نامتعارف به بعضی دستگاه‌ها محدود می‌شود در حالی که در بیمارستا‌ن‌ها در حال حاضر برخی پزشکان بالای 100 میلیون می‌گیرند.

وی افزود: در گزارشی که وزارت بهداشت به سازمان بازرسی کشور ارائه کرده است بیمارستانی نام برده شده که بالای 7 میلیون پرداخت وجود ندارد در حالی که ما اسنادی داریم که در آن بیمارستان پرداخت‌های 100 میلیون وجود دارد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه آنچه که توسط وزارت بهداشت به دیوان محاسبات گزارش شده؛ واقعی نیست، اظهار کرد: سیستم نظارتی باید گزارشات وزارت بهداشت را راستی‌آزمایی کنند و با پرداخت‌های نامتعارفی که مسئولان وزارت بهداشت اظهار می‌کنند؛ استثنایی است و ما می‌گوییم استثنایی نیست و بیشتر از هزار مورد از این پرداخت‌ها وجود دارد؛ برخورد قانونی کنند.

وی ادامه داد: سخنگوی وزارت بهداشت اظهار می‌کند که پرداخت‌های صد میلیونی به پزشکانی صورت گرفته که در نقاط صفر مرزی و مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کنند، اما باید پرسید پرستاران در آن نقاط چقدر حقوق می‌گیرند و یا دادستان کل در آن منطقه چه میزان دریافت می‌کند که قطعاً در مورد پرستاران این میزان به 800 هزار تومان و در مورد دادستان نیز کمتر از 10 میلیون تومان خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سازمان نظام پرستاری تا چه حد از طریق رایزنی و تعامل با وزارت بهداشت ارتباط برقرار می‌کند، اظهار کرد: در چهارمین دوره نظام پرستاری طی هفت نامه از وزیر بهداشت درخواست کرده‌ایم  که با شورای عالی نظام پرستاری جلسه‌ای داشته باشد که متاسفانه با بی‌اعتنایی وزیر بهداشت روبرو بوده‌ایم.

وی در پایان با تاکید بر  ضرورت ادامه طرح تحقیق و تحفص از طرح تحول سلامت اظهار کرد: امیدواریم این طرح مشمول مرور زمان نشود و با جدیت در مجلس دنبال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز