خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام شد:

حداقل و حداکثر شهریه در مدارس شاهد/ ۸ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در نوبت استخدام هستند

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش حداقل و حداکثر دریافت شهریه در مدارس شاهد را اعلام کرد.

محمد حسین کفراشی؛ مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره تعداد افراد منتظر برای استخدام در این وزارتخانه، اظهار داشت: هر ساله براساس تعیین کد رشته‌ها و مناطق اعلام شده توسط آموزش و پرورش، بنیاد شهید تعدادی را معرفی می‌کند و از طرف دیگر نیز ما ایثارگرانی داریم که فرهنگی هم هستند و براساس ماده ۴۸ مجموعه خانواده‌ها و فرزندانِ فرهنگیان ایثارگر ما که حدود ۷-۸ هزار نفر هستند و اسامی آن‌ها نیز احصا شده، در فهرست منتظرین استخدام قرار دارند و انشاءالله به محض اینکه به مرور زمان ردیف‌هایی داده شود، آموزش و پرورش با توجه به قوانین و تسهیلاتی که قانون در نظر گرفته است، این افراد را در اولویت قرار خواهد داد.

وی میزان شهریه‌های دریافتی در مدارس شاهد را اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ما کمک سرانه تحصیلی می‌گیریم که صرفا برای کارهای فوق برنامه هزینه می‌شود. در این راستا نیز در استان‌ها ستاد اجرایی استانی داریم که براساس توانمندی‌های خود و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند و همچنین در نظر گرفتن برخورداری مالی‌شان تصمیم می‌‌گیرند که میزان شهریه‌ از حداقل ۳۵۰ هزار تومان و حداکثر ۵۳۰ هزار تومان در مقطع ابتدایی، حداقل۴۰۰ هزار تومان و حداکثر ۶۰۰ هزارتومان برای متوسطه اول و حداقل ۴۸۰ هزار تومان و حداکثر ۷۸۰ هزارتومان در مقطع متوسطه دوم دریافت کنند.

کفراشی همچنین با اشاره به مهلت ثبت‌نام اینترنتی مقاطع متوسطه که تا ۱۵ تیرماه اعلام شده بود، گفت: این مهلت برای متوسطه اول پایه هفتم تا بیستم تیرماه تمدید شده است و افرادی که ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند تا بیستم تیرماه با مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت نام خود را انجام بدهند. ضمن اینکه مهلت ثبت نام متوسطه دوم نیز تا ۲۵ تیرماه تمدید شده است.

وی دلیل فرصت بیشتر برای ثبت نام در متوسطه دوم را هدایت تحصیلی عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزانی که وارد پایهٔ دهم می‌شوند؛ باید حتما هدایت تحصیلی داشته باشند و رشته‌شان مشخص بشود. دانش‌آموزانی که پیش ثبت نام شده‌اند، بعضاً براساس علاقه خودشان یک رشته‌ای را انتخاب کرده‌اند و این درحالیست که هدایت تحصیلی از نوزدهم تیر ماه به بعد صادر می‌شود، لذا باید فرصت کافی وجود داشته باشد تا مجددا بررسی کنند.

کد خبر : ۳۸۸۲۱۴