خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون فرهنگی وزیر علوم:

حق مدیریت معاونان وزیر علوم اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۱۴۱

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به مزایای شفاف سازی در خصوص دریافتی مدیران، گفت: مدیران وزارت علوم با توجه به مرتبه علمی خود از دانشگاه‌ها حقوق دریافت می‌کنند که میزان آن کاملا روشن است و علاوه بر آن حق مدیریتی دارند که میزان حق مدیریت وزیر معادل ۱/۶۰ و معاونان وزیر معادل۱/۳۰ حق مدیریت رئیس دانشگاه تهران است که در دولت یازدهم، وزیر علوم ۳۰ درصد آن را کاهش داد و هم اکنون حق مدیریت معاونان وزیر معادل رئیس دانشگاه تهران ۴ میلیون تومان است.

به گزارش ایلنا، سید ضیاء هاشمی در نشستی خبری اظهار داشت: حجم بالای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها علیرغم بودجه محدودی است که در حوزه فرهنگی در اختیار ستاد وزارت علوم است که همواره این بودجه کمتر از ۲۰میلیارد تومان و تخصیص آن کمتر از ۱۵ میلیارد تومان بوده است و این در حالی است که مجموع بودجه دستگاههای فرهنگی کشور حدود ۴هزار میلیارد تومان است.

وی با تاکید براینکه برنامه وزارت علوم برای انجام فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها جلب مشارکت دانشجویان است گفت: از زمان استقرار دولت یازدهم تاکنون تعداد انجمن‌های علمی بین ۳۰ تا ۷۰ درصد رشد داشته‌اند و هرساله جشنواره فعالیت‌ها و دستاوردهای انجمن‌های علمی با عنوان «رویش» به صورت منطقه‌ای و ملی برگزار شده است و یک جریان علمی پویا را در سطح دانشگاههای کشور ایجاد کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه در در دولت یازدهم تعداد نشریات دانشجویی نیز رشدی ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد، گفت: برگزاری جشنواره سراسری نشریات دانشجویی از برنامه‌های شاخص وزارت علوم در این حوزه بود که با رقابت بین ۱۴۰۰۰ اثر دانشجویی در دانشگاه تهران برگزار شد در حالی که چندین سال برگزاری این جشنواره متوقف شده بود.

وی تشکیل اتاق‌های فکر استانی را از برنامه‌های فرهنگی جدید وزارت علوم در دولت یازدهم دانست که با مشارکت نخبگان و دانشگاهیان در دانشگاههای مادر استان‌ها برگزار می‌شود و تاکنون ۲۰۰ جلسه کار‌شناسی توسط این اتاق‌ها برگزار شده و گزارش‌های مهمی به مقامات ارشد ملی و استانی ارائه شده است.

دکتر هاشمی برنامه نهضت رضوی را برنامه ابتکاری و شاخص فرهنگی دانشگاه‌ها در دولت یازدهم اعلام کرد که در قالب جشنواره‌های علمی فرهنگی رضوی و اردوهای رضوی برگزار می‌شود و تعداد این جشنواره‌ها از ۱۶ جشنواره به ۲۹ جشنواره افزایش یافته است که در قالب‌های هنری، ادبی، پژوهشی و با محوریت ۲۹ دانشگاه و مشارکت همه دانشگاههای کشور در حال انجام است.

وی زمینه سازی برای رشد تشکل‌های اسلامی و انقلابی را اولویت وزارت علوم دانست و گفت: در دولت یازدهم میزان حمایت مالی از تشکل‌های انقلابی۲/۵برابر شده است و تعداد تشکل‌های دانشجویی ۱۵ درصد و تعداد انجمن‌های علمی ۵۰ درصد رشد داشته است.

دکتر هاشمی مشارکت گسترده دانشجویان در اردوهای رضوی بویژه توسط دانشجویان اهل تسنن و اقلیت‌های دینی، حضور گسترده در مراسم اعتکاف و جشنواره‌های قرآنی را نشانه تعمیق فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان براینکه رعایت اسناد بالادستی مخصوصا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مورد تاکید وزارت علوم است گفت: این وزارت برگزاری هرگونه اردوی دانشجویی مختلط و کنسرت موسیقی را در دانشگاه‌ها غیر مجاز می‌داند و تاکنون مجوزی در این خصوص صادر نکرده است.

 هاشمی با اشاره به مزایای شفاف سازی در خصوص دریافتی مدیران، گفت: مدیران وزارت علوم با توجه به مرتبه علمی خود از دانشگاه‌ها حقوق دریافت می‌کنند که میزان آن کاملا روشن است و علاوه بر آن حق مدیریتی دارند که میزان حق مدیریت وزیر معادل ۱/۶۰ و معاونان وزیر معادل۱/۳۰ حق مدیریت رئیس دانشگاه تهران است که در دولت یازدهم، وزیر علوم ۳۰ درصد آن را کاهش داد و هم اکنون حق مدیریت معاونان وزیر معادل رئیس دانشگاه تهران ۴ میلیون تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز