خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور مطرح کرد:

امکان صدور اسناد جعلی در ثبت اسناد کشور وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۷۰۷

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور از تجهیز ثبت اسناد کشور به سامانه های الکترونیکی برای پیشگیری از جعل اسناد ملکی در کشورخبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، احمد تویسرکانی امروز در آئین گشایش ساختمان اداری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساوجبلاغ استان البرز در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: قوانین موثری در این زمینه داریم و آیین نامه اجرایی با مشارکت ثبت اسناد واملاک کشور و وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی اجرایی شده است. 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور با بیان اینکه در حوزه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به رغم کمبود‌ها، تلاش‌ها برای رفع مشکلات مردم باید افزایش یابد افزود: امروزه متاسفانه نظام اداری از جهت بهره‌وری در جایگاه خوبی نیست و باید با مدیریت مناسب و با توجه به وجود منابع ونیروی انسانی مناسبی که دراختیار است زمینه بهتری را برای استفاده از این امکانات فراهم آورد. 

وی در خصوص عدم امکان صدور مالکیت جعلی از سوی برخی افراد خاطرنشان کرد: اکنون صدور مالکیت به صورت سیستمی بوده و اگر کسی در سندی دست ببرد چون مراحل مختلفی برای صدور سند وجود دارد،  زود مشخص می‌شود. بنابراین سیستم الکترونیک، صدور سند مجعول را امکان پذیر نمی‌کند. 

تویسرکانی گفت: در زمان حاضر با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در این بخش و ارتباط الکترونیکی بین دفا‌تر ثبت و ادارات تابعه، ۸۰ درصد خدمات در این بخش به صورت الکترونیکی و مجازی صورت می‌گیرد که نقش اساسی در پیشگیری از جعل اسناد ملکی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز