خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

فیش‌های حقوقی نباید ابزار برخوردهای جناحی شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۱۳۵

دادستان کل کشور استفاده از فیش‌های حقوقی به عنوان ابزار برخوردهای جناحی را کاری غیر اخلاقی خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجعفر منتظری در حاشیه مراسم بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران با تاکید بر فراقوه‌ای بودن امر مبارزه با مواد مخدر گفت: همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی حساب شده و منطقی، علمی و اجرایی با یکدیگر هماهنگ باشند.

وی ادامه داد: مسئله مواد مخدر نه تنها فراقوه‌ای است بلکه مردم نیز باید در این حوزه همکاری جدی داشته باشند. اگر عزم ملی و دولتی در این حوزه وجود داشته باشد می‌توانیم موفق عمل کنیم و اگر بخواهیم تنها به شعار اکتفا کنیم و همکاری‌های لازم وجود نداشته باشد قطعاً در مبارزه موفق نخواهیم بود.

منتظری در خصوص برخورد با دانه درشت‌ها اظهار کرد: دانه درشت‌ها لایه‌های مختلفی را برای خود ایجاد کرده‌اند و دسترسی به آنها و عناصر اصلی بسیار مشکل است و تنها با عزم بین‌المللی و همکاری در کشور می‌توان عناصر اصلی و پشت پرده را به منصه ظهور رساند و برای برخورد به دست مسئولین سپرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم مبارزه با مواد مخدر کارساز باشد باید به عناصر اصلی دسترسی پیدا کرده و آنان را مجازات کنیم.

این مقام ارشد قضایی همچنین درباره اعدام قاچاقچیان مواد مخدر خاطرنشان کرد: ما تابع قانون هستیم و اگر قانون نیاز به اصلاح داشته باشد که چنین است باید اصلاحات انجام شود و این موضوع در دستور کار قرار گرفته و به صورت جدی دنبال می‌شود و امیدواریم در آبان‌ماه که گزارش عملکرد مبارزه با مواد مخدر را به رهبری می‌دهیم چارچوب اصلی اصلاح قانون را نیز ارائه دهیم.

منتظری در پاسخ به سوالی درخصوص فیش‌های حقوقی گفت: متاسفانه این فیش‌ها امروز به ابزار برخوردهای جناحی تبدیل شده و معتقدم دولت و قوه قضائیه باید به صورت جدی با این موضوع برخورد کنند. از رئیس جمهور انتظار داریم همانطور که وعده داده‌اند با چنین مدیرانی برخورد شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور گفته‌اند باید چنین افرادی عزل شوند لذا انتظار داریم چند نفر از مدیرانی که مستندات و مدارکی علیه آنها وجود دارند عزل شوند.

دادستان کل کشور عنوان کرد: خواهش می‌کنم این مسئله را سیاسی و جناحی نکنند و یک جناح فیش حقوقی جناح مقابل را علم نکرده و بخواهد جناح مقابل را بکوبد زیرا این کار اخلاقی نیست.

وی با بیان اینکه مقامات عالی نظام، رئیس جمهور و روسای قوه قضائیه و مجلس همه به دنبال این مسئله‌اند خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد این تبعیض‌های ناروا نباشیم و خواهش می‌کنم همه دستگاه‌ها به صورت جدی به این مسئله ورود کرده و اعتماد مردم را بازگردانند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز