خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

گزارش عملکرد دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر آبان ماه تقدیم رهبری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۱۱۹

وزیر کشور گفت: گزارش عملکرد دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر آبانماه تقدیم رهبری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه مراسم بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با اعتیاد در جمع خبرنگاران درباره قاچاق مواد مخدر در مرز‌ها گفت: ترانزیت مواد مخدر با شبکه‌های بین‌المللی قاچاقچیان مرتبط است که از افغانستان شروع شده و تا غرب اروپا را در می‌نوردد.

وی با اشاره به اجلاس نیویورک و وین اظهار کرد: در این خصوص به سازمان ملل و یکی از معاونت‌های مرتبط با این سازمان پیشنهاد دادیم که ایران آمادگی دارد که به صورت مشترک با ۳۱ کشوری که در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارند اجلاس مشترکی در ایران بگذاریم تا با همکاری‌های جنبی در مسیر ترانزیت بتوانیم حوزه بالکان و غرب اروپا را پوشش دهیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به تولید و بهره‌برداری ۵ هزار تن مواد مخدر در افغانستان به صورت متوسط تصریح کرد: بیش از ۴ هزار تن از این مواد وارد بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود که ما سال گذشته در ایران حدود ۵۶۰ تن کشفیات داشتیم که تقریباً معادل همین مقدار هم احتمال مصرف می‌دهیم.

وزیر کشور تاکید کرد: روند کشف و برخورد با مواد مخدر در ایران روند افزایشی بوده و سال قبل حدود ۱۳ درصد افزایش کشفیات در حوزه مواد مخدر داشت.

وی با اشاره به در اولویت قرار داده شدن موضوع مبارزه با مواد مخدر توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: برنامه‌های فوق‌العاده و طبقه‌بندی‌های ضروری صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم سطح کشفیات را افزایش دهیم.

وی در خصوص قانون مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: هنوز قانون جدیدی نداریم اما با دستور رئیس قوه قضایئه، دادستان کشور کمیته‌ای را برای بازنگری در قانون مبارزه با مواد مخدر تشکیل داده که تمام دستگاه‌هایی که در این خصوص پیشنهاداتی دارند؛ بتوانند نظرات خود را ارائه داده و موضوع در کمیته مطرح شود.

رحمانی فضلی در خصوص میزان همکاری دستگاه‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: توقعی که مقام معظم رهبری در این خصوص داشتند آن بود که برخوردهای جدی‌تری صورت گیرد و برنامه‌ریزی‌ها منسجم‌تر باشد و با عنایت به اهمیت این موضوع ایشان سه جلسه سه ساعته را به این موضوع اختصاص دادند و قرار است جلسه چهارم آبان‌ماه برگزار شود.

وزیر کشور درا دامه این مطلب افزود: براساس این دستور کار همه دستگاه مربوطه باید طی شش ماه، کاری فوق‌العاده کنند تا در آبان ماه گزارش را به محضر مقام معظم رهبری تقدیم کنیم.

وی تصریح کرد‌: وزارت کشور به عنوان جانشین رئیس جمهور و متولی شورای اجتماعی مامور شده هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و ماموریت‌ها را ابلاغ کند که تقسیم کار ملی را انجام داده‌ایم و ماموریت‌ها را نیزابلاغ کرده‌ایم و از دستگاه‌ها خواستیم که کار فوق‌العاده خود را به ما اعلام کنند تا سر شش ماه جمع‌بندی کرده و گزارش را به محضر مقام معظم رهبری ارائه دهیم.

رحمانی فضلی همچنین در خصوص وضعیت ایران در حوزه مواد مخدر صنعتی گفت: توفیقات خوبی در برخورد و مبارزه با مواد مخدر داشته‌ایم که از جمله آن افزایش کشفیات پیش‌سازها بود که سال گذشته اتفاق افتاد.

رحمانی فضلی افزود: همچنین قیمت هر نیم‌کیلو مواد مخدرصنعتی از ۲۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان رسید اما به دلیل واردات مواد مخدر از شرق کشور این رقم به ۵۵ میلیون تومان کاهش یافت.

وزیر کشور بابیان اینکه مبارزه با تولید مواد مخدر صنعتی و به ویژه پیش‌ساز‌ها در سال جاری در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، ابراز امیدواری کرد با عملکرد خوب دستگاه‌ها بتوانیم گزارش عملکرد خوبی را تقدیم مقام معظم رهبری بکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز