خبرگزاری کار ایران

مرگ ۸۷۹ نفر براثر غرق شدگی

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۸۱۸

سازمان پزشکی قانونی از مرگ ۸۷۹تن در سال گذشته براثر غرق شدگی در کشور خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۱۳۹۳) ۲.۱ درصد کاهش داشت.

به گزارش ایلنا از سازمان پزشکی قانونی کشور‌ از کل موارد غرق‌شدگی در سال گذشته ۷۴۸ تن، مرد و ۱۳۱ تن، نیز زن بودند.

بر اساس این گزارش، استان های خوزستان با ۱۳۲، مازندران با ۱۱۶ و گیلان با ۱۰۵ فوتی بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

این گزارش افزود:‌هر چند بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی همواره مربوط به رودخانه هاست اما این آمار در دریا و استخر نیز بسیار قابل توجه است.

طی سال گذشته ۲۲۴ تن در رودخانه ها به دلیل غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند که از این شمار، ۱۸۷ تن، مرد و ۳۷ تن، زن بودند.

رودخانه ها از پایین ترین امنیت برای شنا برخوردارند ،افراد نیز کمتر احتمال می دهند در رودخانه دچار غرق شدگی شوند؛ ضمن اینکه حضور نداشتن نجات غریق در کنار رودخانه ها، آشکار نبودن گودی و عمق بستر رودخانه و وجود سنگ و اشیاء تیز، احتمال برخورد سر و شکستگی و در نتیجه غرق شدگی را افزایش می دهد.

در ادامه این گزارش آمده است :پس از رودخانه ها غرق‌شدگی در دریا بیشترین آمار تلفات را در برمی گیرد؛ در سال گذشته ۱۹۹ تن در دریا جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۸۵ تن در محدوده های خارج طرح و ۱۴ تن در محدوده های مجاز جان باختند.

غرق‌شدگی در استخر نیز طی سال گذشته با ۱۲۸ فوتی در رتبه سوم آمار تلفات غرق شدگی قرار می گیرد؛ در سال گذشته ۱۰۸ مرد و ۲۰ زن در استخرها جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش پس از استخر به ترتیب کانال با ۸۸، دریاچه مصنوعی و سد با ۷۱، چاه آب با ۲۵، دریاچه مصنوعی با ۱۸ و سایر مکان‌ها با ۱۲۸ فوتی در رتبه بعدی آمار غرق‌شدگی در سال گذشته قرار می گیرند.

بر اساس آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور بیشترین آمار غرق‌شدگی مربوط به فصل تابستان است بر این اساس در سال گذشته ۳۸۰ تن بر اثر غرق‌شدگی در فصل تابستان، فوت کردند که بیشترین رقم آن با ۱۶۲ فوتی در مرداد ماه ثبت شد.

آمار غرق شدگی در تابستان سال گذشته ۴۳.۲ درصد از کل موارد غرق‌شدگی در سال ۱۳۹۴ را در برمی گیرد.

پزشکی قانونی در این گزارش تاکید کرد که هموطنان با پایان ماه مبارک رمضان و افزایش سفرهای تابستانی به ویژه به استان‌ها و شهرهای ساحلی و نیز حضور بیشتر در استخرها حتما با رعایت اصول و قواعد و تنها در محدوده های مجاز ایمن سازی شده در دریا و در حضور غریق نجات ، شنا کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز